ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستورالعمل صیانت از داده‌های شخصی تهیه شد

| يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

الزام دسترسی افراد مجاز به سامانه‌ها تنها با رمز عبور یا قفل سخت‌افزاری، عدم سوءپیشینه افراد دارای دسترسی، اعلان دسته‌بندی‌ اطلاعات شخصی به مردم و محدودیت دسترسی حداکثر ۲ نفر به اطلاعات از مفاد چک لیست رعایت اصول حرفه‌ای حریم خصوصی مشترکان است.

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود در دولت دوازدهم از تهیه و ابلاغ دستورالعمل صیانت از داده‌های شخصی مردم خبر داده و جزئیات دسترسی افراد مجاز به اطلاعات مشترکان را تشریح کرده است.

بنابر گزارش این وزارتخانه، درباره حریم خصوصی تدوین لایحه «صیانت و حفاظت از داده‌ها» به تازگی انجام شده است و علاوه بر این، اقدامات اجرایی دیگری برای رعایت اصول حرفه‌ای نیز انجام شده است.

براساس این اعلام، ابتدا با بازدیدهای مستمر از اپراتورها، دستورالعمل و چک لیست کنترل صیانت از داده‌های شخصی مردم تهیه و با هماهنگی و تأیید مراجع ذی‌ربط به مناطق ابلاغ شد. از جمله مفاد عمومی این دستورالعمل می‌توان به الزام دسترسی افراد مجاز به سامانه‌ها تنها با رمز عبور یا قفل سخت‌افزاری، ضرورت وجود ضد بدافزار و دیوار آتش با به‌روزرسانی مداوم در تمامی رایانه‌ها، نصب سیستم هشداردهنده ۲۴ ساعته و UPS فعال در محل‌ها، در اختیار داشتن گواهی عدم سوءپیشینه توسط افراد دارای دسترسی، اعلان دسته‌بندی‌های اطلاعات شخصی به مردم و محدودیت تعداد افراد مجاز به حداکثر ۲ نفر اشاره کرد.

سایر مفاد تخصصی فنی نیز برای رعایت دقیق الزامات و استانداردها به تمامی مناطق ابلاغ شده است و هرگونه تخلف در این حوزه با شدت برخورد و تعقیب قضایی خواهد شد به طوری که با نقض غیرهدفمند حریم شخصی مشترکین توسط اپراتور، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">