ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی قوه قضائیه از رسیدگی به دستورالعمل تعیین تکلیف ماینرهای قاچاق در دیوان عدالت اداری خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال تسنیم درباره اینکه، دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین تکلیف ماینرهای قاچاق در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرو مصوبه دولت، تصویب شده و با وجود انتقاد برخی نهادها، این دستورالعمل ابلاغ و سازمان تعزیرات با وجود اعلام رسمی انتقاد، مجبور به ابلاغ آن به واحدهای استانی شده است. با توجه به اینکه منتقدان مدعی هستند که این دستورالعمل از اساس وجاهت قانونی ندارد و نیز، باعث مختومه شدن پرونده‌های قاچاق ماینر به نفع قاچاقچیان می‌شود، اولاً؛ نتیجه شکایت از این مصوبه در دیوان عدالت اداری چه شد؟ ثانیاً؛ آیا نماینده دادستان کل کشور در جلسه تصویب دستورالعمل حضور داشت؟

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال گفت: دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دیوان عدالت ادرای ارجاع شده است و در دیوان برابر ضوابط و قانون رسیدگی خواهد شد. تا دیوان نظر خود را اعلام نکند ما به این موضوع ورود نمی‌کنیم؛ چون معتقدیم که تمام امور باید بر اساس ضوابط و مقررات و قوانین انجام شود.

وی افزود: تحلیل‌ها در ارتباط با این دستورالعمل ضدونقیض است. باید بپذیریم که این دستورالعمل در یک ستاد جمعی به‌تصویب رسیده است. ممکن است هنگام تصمیم‌گیری دیدگاه‌های مخالف هم مطرح شده باشد اما این دستورالعمل با رأی اکثریت به‌تصویب رسیده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: اینکه نماینده دادستان کل در جلسه ستاد در خصوص تصویب این دستورالعمل حضور داشته یا نه، اطلاعی ندارم، اما مهم تصویب دستورالعمل است و فرآیندی که به رسیدگی به اعتراض‌ها پیش‌بینی شده و طبق همان فرآیند به موضوع رسیدگی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

  • ۹۹/۰۹/۱۹

ماینینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">