ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری ارسال‌کنندگان ایمیل‌های مستهجن

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری گروهی غیرقانونی به نام 'دختر پسر ایرانی' در این استان خبر داد و گفت: مدیر این گروه برای اعضای آن ایمیل های مستهجن ارسال می کرد.

سردار محمد رضا میرزایی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان سمنان از دستگیری ارسال کننده ایمیل های مستهجن برای گروه پنج هزار نفره در این استان خبر داد و اظهار داشت: مدیر این گروه که برای اعضای آن ایمیل های مستهجن ارسال می کرد توسط ماموران شناسایی و با هماهنگی لازم با دستگاه قضایی دستگیر شد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری امنیت در فضای مجازی و شناسایی هنجار شکنان از مهمترین ماموریت پلیس فتا است، گفت: با تلاش ماموران این پلیس بالغ بر 90 درصد از پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای استان سمنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه ای، مجرمان در این گونه موارد چنانچه مفسد فی الارض قلمداد نشوند به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزای نقدی بین پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می شوند عنوان کرد: اقدام متهم که مهندس کامپیوتر است مصداق هرزه نگاری در فضای مجازی و اشاعه فحشا است و این فرد با همین جرم با تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

به گزارش مهر میزایی در خاتمه افزود: امروزه برخی از مجرمان در فضای مجازی از طریق ارسال ایمیل های مسموم و هرزه نگاری طعمه های خود را شکار می کنند به کاربران هشدار داد از عضویت در این گونه گروه ها پرهیز کنند و به ایمیل های ناشناس پاسخ ندهند.

  • ۹۲/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">