ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری سارق بزرگ اینترنتی کشور

| چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری یکی از بزرگ‌ترین سارقین اینترنتی حرفه‌ای با روش‌‎های نوین مجرمانه در خریدهای اینترنتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی بوشهر، حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: این متهم تاکنون به حساب‌های بانکی 39 نفر در کل کشور دستبرد زده است.

وی تصریح کرد: در پی اطلاع پلیس از اقدامات مجرمانه یکی از شهروندان استان در فضای مجازی و سرقت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان شناسایی این مجرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: پس از شناسایی محل دقیق سکونت این فرد در یکی از شهرهای استان تیم عملیاتی پلیس فتا با همکاری پلیس آگاهی متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی تجهیزات الکترونیکی موجود توقیف و مورد بازبینی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازجویی‌های علمی دقیق با استفاده از روش‌های نوین تحقیق و ارائه مستندات و ادله غیرقابل انکار متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد.

عباس‌زاده در خصوص شیوه‌های مجرمانه این فرد بیان کرد: این متهم برای ارتکاب اعمال مجرمانه خود چند سایت فروشگاهی ایجاد و امکان دانلود رایگان نرم‌افزارهای اندرویدی کمیاب را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کرد تا آمار مراجعین به سایت بالا برود، سپس سایت دروازه‌های پرداخت و درگاه اینترنتی جعلی، پیشینگ، (phishing) را از طریق اینستاگرام ایجاد و اقدام به تبلیغ کالا می‌کرد.

وی گفت: خریداران هنگام خرید به صفحه جعلی هدایت و پس از ثبت اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم خود با یک پیام خطا مواجهه می‌شدند.

عباس‌زاده با بیان اینکه اطلاعات حساب بانکی افراد در یک جدول در سایت جعلی ثبت و سپس متهم اقدام به سرقت از این حساب‌ها می‌کرد، گفت: تاکنون 39 نفر در کل کشور به صفحه جعلی فروشگاه اینترنتی این متهم مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که از این طریق متهم بالغ‌ بر چند صد میلیون تومان از حساب آنها سرقت کرده است.

فرمانده ارشد پلیس استان بوشهر در راستای پیشگیری از سرقت‌های اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: از سایت‌ها و فروشگاه‌های مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیک (www.eNAMAD.ir) هستند و در سامانه ثبت شرکت‌ها در سایت صنعت و معدن و تجارت ثبت‌شده‌اند خرید کنند.

وی گفت: در هنگام عملیات بانکی در فضای مجازی اطمینان حاصل کنند که صفحه بازشده بانکی حتماً دارای آدرس دقیق بانک مربوطه باشد و از پروتکل امنیتی //:http استفاده شده باشد.

  • ۹۵/۰۳/۰۵

پلیس

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">