ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دورخیز هوآوی برای رتبه اول فروش گوشی در جهان

| دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

در هفته اخیر هوآوی پیش‌فروش اینترنتی گوشی‌های هوشمند Huawei P30 و Huawei P30 Pro را آغاز کرد و همه‌ دستگاه‌های موجود از این گوشی ظرف ۱۰ ثانیه به فروش رسید تا به این ترتیب هوآوی بتواند از محل پیش‌فروش این گوشی‌ها ۲۰۰ میلیون یوآن چین (معادل ۲۹.۸ میلیون دلار) به دست آورد. تخمین زده می‌شود هوآوی در این مرحله از فروش Huawei P30 و Huawei P30 Pro، چیزی بین ۳۰ هزار الی ۵۰ هزار دستگاه از این گوشی‌های هوشمند را پیش‌فروش کرده باشد.

در این فروش برق‌آسا، هوآوی تعداد مشخصی از گوشی های خود را برای فروش یا پیش‌فروش عرضه کرد. خریدارانی هم که قبلا برای پیش‌خرید این محصول ثبت نام کرده باشند، می‌توانند در زمان عرضه برای خرید محصول مورد نظرشان اقدام کنند. بنابراین وقتی گفته می‌شود ظرفیت فروش برق‌آسای گوشی‌های Huawei P30 و Huawei P30 Pro تکمیل شده، به این معنی است که تعداد چند ده هزار گوشی‌هایی که هوآوی برای فروش در این مرحله در نظر گرفته، به پایان رسیده است.

 

قابلیت های فنی Huawei P30 و Huawei P30 Pro

گوشی هوشمند Huawei P30 نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع AMOLED و با نسبت ابعاد ۱۹.۵:۹ دارد و رزولوشن نمایشگر آن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. در داخل این گوشی هوشمند، تراشه Kirin 980 هوآوی به کار گرفته شده است. این گوشی از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دوربینی ۴۰ مگاپیکسلی است که در کنار یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال سه برابر قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی Huawei P30 هم می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل ثبت کند. ظرفیت باتری این گوشی هم ۳۶۵۰ میلی‌آمپرساعت است.

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro از نمایشگری ۶.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد که از نوع AMOLED است. رزولوشن این نمایشگر هم ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. این گوشی هم به تراشه اختصاصی Kirin 980 هوآوی مجهز شده و عملیات‌های خود را با حافظه رم ۸ گیگابایتی انجام می‌دهد. ظرفیت حافظه داخلی در نسخه پایه این گوشی به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد و مشتریان می‌توانند نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی را هم سفارش بدهند. در قسمت پشت Huawei P30 Pro شاهد چیدمان دوربین چهارگانه هستیم که دوربین اصلی آن یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۵ برابر قرار گرفته‌اند. همچنین یک حسگر ۵ مگاپیکسلی از نوع Time-of-Flight این مجموعه را همراهی می‌کند. وظیفه این حسگر این است که سرعت بازتاب نور اینفرارد پس از برخورد به سوژه عکس را اندازه‌گیری کند تا در هنگام عکاسی، فاصله گوشی تا سوژه عکس به دقت تعیین شود. از این حسگر برای نگاشت سه‌بعدی، ایجاد جلوه بوکه با کیفیت بالا و جلوه‌های واقعیت افزوده یا AR استفاده می‌شود. کیفیت دوربین سلفی Huawei P30 Pro هم ۳۲ مگاپیکسل است. ظرفیت باتری این گوشی ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند از طریق یک شارژر ۴۰ واتی، ظرف مدت کوتاهی شارژ شود. چنین شارژری می‌تواند طی ۳۰ دقیقه، میزان شارژ باتری این گوشی را از صفر درصد به ۷۰ درصد برساند.

 

آیا گوشی‌های Huawei P30 می‌تواند هوآوی را از سامسونگ و اپل جلو بیندازد؟

سال گذشته شرکت هوآوی توانست برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند خود را به فروش برساند و این شرکت مصمم است در این رده‌بندی جای سامسونگ به عنوان برند اول را بگیرد و به اولین شرکت جهان از نظر فروش گوشی تبدیل شود، هرچند ممکن است رسیدن به این جایگاه تا سال ۲۰۲۰ طول بکشد.

علاوه بر این‌که شرکت هوآوی در فروش گوشی‌های هوشمند سال گذشته توانست اپل را پشت سر بگذارد، این شرکت بزرگ‌ترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان نیز به شمار می‌آید.

گمان می رود که با عرضه موفق گوشی های سری Huawei P30 این شرکت بتواند رشد مناسبی در سال جاری در قیاس با رقبای خود داشته باشد.

  • ۹۸/۰۱/۲۶

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">