ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت آمریکا: هکرهای ایرانی را متوقف کردیم

| جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات ارشد روز دوشنبه ادعا کردند که دو آژانس امنیت سایبری ایالات متحده اقداماتی را برای محافظت از انتخابات ریاست جمهوری 2020 در برابر هکرهای ایرانی انجام دادند و مجرمان دیجیتالی را که سه آژانس فدرال را هدف قرار داده بودند، ناکام گذاشتند.
به گزارش سایبربان، اریک گلدشتاین، دستیار اجرایی مدیر امنیت سایبری در آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) و سرلشکر ارتش ویلیام هارتمن، رئیس نیروی ماموریت ملی سایبری (CNMF) در نشست آر اس ای (RSA)، دو رویدادی که قبلاً فاش نشده بود را به اشتراک گذاشتند.
در سال 2020، نیروی ماموریت ملی سایبری، سپاه دیجیتال نخبه فرماندهی سایبری، در حال انجام یک ماموریت شناسایی در فضای مجازی خارجی بود که متوجه شد گروه پایونیر کیتن (Pioneer Kitten)، یک گروه هکری مرتبط با ایران، به زیرساخت‌های محلی یک شهر دسترسی پیدا کرده است که برای ثبت اطلاعات مورد استفاده در نتایج رای گیری برای انتخابات 2020 قرار می‌گرفته است.
هارتمن می گوید: برای روشن شدن موضوع باید گفت که این زیرساختی برای رأی دادن و شمارش آرا نیست. اما نگرانی ما همیشه این است که نوعی تخریب وب‌سایت، نوعی حمله انکار خدمات توزیع شده (DDoS)، چیزی که وب‌سایت را از کار انداخته یا وب‌سایت را خراب کند، مثلاً در شب انتخابات، می‌تواند به نظر برسد که رأی‌گیری دستکاری شده است. درحالیکه که این اصلا درست نیست.

هارتمن می گوید که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا با حوزه قضایی آسیب دیده تماس گرفته و با واکنش به حادثه، مشغول فعالیت شد. در حالی که نیروی ماموریت ملی سایبری عملیات سایبری را اجرا کرده تا اطمینان حاصل کند که عامل سایبری مخرب دیگر به شبکه دسترسی ندارد و نمی تواند به سیستم بازگردد.
این دو بعداً گفتند که این عملیات جدا از نمونه گزارش شده قبلی است که در آن دو شهروند ایرانی در نهایت توسط وزارت دادگستری به اتهام تلاش برای نفوذ در انتخابات متهم شدند.
هارتمن پس از این رویداد به خبرنگاران گفت: تمام چیزی که به شما خواهم گفت این است که ما توانستیم به بیرون رفته و دسترسی آنها به این شبکه ها را اصلاح کنیم.

در طول این رویداد، او گفت که نیروی ماموریت ملی سایبری همچنین با آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت همکاری کرده است تا کمپین هافنیوم توسط عوامل دولتی چین را متوقف کند، جایی که تیم‌ها به ارزیابی اینکه چه کاری می‌توان برای ایجاد اختلال در عملیات جاری انجام داد و نیز جلوگیری از استفاده از آن در آینده علیه ایالات متحده، پرداختند.
او می گوید که نیروی ماموریت ملی سایبری بدافزار را به دست آورد، سرورها را اصلاح کرد و تکنیک ها را با شرکای فدرال به اشتراک گذاشت.
گلدشتاین بعداً فاش می کند که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، از طریق شبکه حسگر خود، اخیرا سه آژانس غیرنظامی فدرال را شناسایی کرده است که با یک کمپین نفوذ از سوی مجرمان سایبری مستقر در خارج از کشور روبرو هستند.
البته او نگفت که این اقدام چه زمانی انجام شده یا به هر طریقی به یک عامل دولتی مرتبط بوده یا خیر، اما این گروه تلاش کرده است تا اعتبارنامه را جمع آوری کند.
شاخه سایبری وزارت امنیت داخلی با آژانس ها تماس گرفته و اطلاعات را با نیروهای دیجیتالی هارتمن به اشتراک می گذارد. نه او و نه گلدشتاین توضیح ندادند که چه اقداماتی برای کاهش فعالیت های این عامل ناشناس علیه آژانس های فدرال انجام شده است.
گلدشتاین، با اشاره به اینکه آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و نیروی ماموریت ملی سایبری همچنین اطلاعاتی را که از هدف قرار دادن مدارس و سایر مؤسسات آموزشی به دست آمده است، به اشتراک گذاشته اند، می گوید که این مدلی است که آژانس به سرعت در حال توسعه آن است.
او در گفتگو با خبرنگاران نیز می گوید که این دو نهاد تصمیم گرفته اند نمونه ها را اکنون به اشتراک بگذارند، زیرا واقعاً حتی در سال گذشته نیز پیشرفت زیادی داشته اند.
گلدشتاین به خبرنگاران گفت که بسیاری از این آثار نسبتاً جدید، نسبتاً بدیع و واقعاً توسعه یافته هستند. وی در انتها افزود: ما واقعاً از نشست آر اس ای هیجان‌زده هستیم تا در این موقعیت در مورد آن صحبت کنیم و واقعاً منعکس کننده کار خوب تیم‌هایمان در کاهش فعال خطرات، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، هستیم و همچنین نیاز به همکاری با شرکا را اعلام کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">