ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت مایل به تصویب VoIP نیست

| چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس VoIP گفت: احساس می‌شود که بخشی از بدنه‌ی دولتی در کشور که کار اقتصادی انجام می‌دهند، در لوای دولتی بودن به کار ترمینیشن اقدام می‌کند.

محمدکاظم قنبری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر این که در بحث خدمات ترمینیشن به نظر می‌آید که بحث انحصاری دولت مطرح است و آن‌ها نمی‌خواهند این آیین‌نامه تصویب شود، اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان و در بخش‌های دولتی مرتبط با این موضوع، رغبت چندانی برای فعالیت در بخش ترمینیشن وجود ندارد و علی‌رغم اعتراضات و شکایت‌های بخش خصوصی در این زمینه و تدوین آیین‌نامه، جواب درستی را در این زمینه دریافت نکردیم.

به اعتقاد وی اگر بحث ترمینیشن خلاف قانون است، باید مستند قانونی در این زمینه ارایه داده شود و اعتراضات به دیوان عدالت اداری منتقل شود تا آن‌ها مجاب شوند که جواب قانونی بدهند.

به گفته‌ی وی شرکت‌هایی که ارتباطی به این کار ندارند، در لوا و مصونیتی که دارند کار ترمینیشن را انجام می‌دهند که این کار به نفع مخابرات نیست.

به اعتقاد وی باید بخش خصوصی در حوزه‌ی ترمینیشن و ارایه‌ی این خدمت وارد شود و نه تنها در این بخش بلکه در بحث بندویت و اینترنت نیز به همین گونه است؛ اگر بخش خصوصی در هر حوزه‌ای وارد شود رقابت افزایش یافته و به دنبال آن کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت.

قنبری در پایان تاکید کرد:‌ نبود رقابت و انحصاری بودن در دولت باعث شده که آن‌ها نسبت به این حوزه و این موضوع پاسخگو نباشند.

  • ۸۶/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">