ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت دیجی‌کالا هفته گذشته در یک نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود، اگرچه در این نشست نیز فرصت کافی برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها باقی نماند.

به گزارش خبرنگار عصر ارتباط، سعید محمدی مدیر عامل دیجی‌کالا در پاسخ به پرسشی مبنی بر گران بودن قیمت برخی کالاهای این فروشگاه اینترنتی آن هم بعد از اعمال تخفیف‌های بالا در قیاس با فروشگاه‌های سنتی گفت: اغلب پس از بررسی این موارد مشخص می‌شود که تفاوت در قیمت‌ها ناشی از گارانتی و موارد اینچنین است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه تمام مشخصات گارانتی و شرکت گارانتی‌کننده نیز یکسان بوده اما باز هم تفاوت قیمت‌های قابل ملاحظه دیده می‌شود گفت: برای مثال کالایی که در فروشگاه فیزیکی با قیمت کمتر به فروش می‌رسیده شامل محصولات شرکت رسمی وارد کننده نیست و به دلیل اینکه کالای قاچاق است قیمت به مراتب کمتری دارد. اما ما به هیچ وجه کالای قاچاق عرضه نمی‌کنیم.

محمدی درباره ابهاماتی مبنی بر فروش کالای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی و اینکه مسوولان اتحادیه‌های سنتی اعلام می‌کنند انبار فروشگاه های اینترنتی پر از کالای قاچاق است، گفت: برعکس اینکه به نظر می رسد فروشگاه اینترنتی مجازی و دور از دسترس هستند، اتفاقا فعالیت آنها مجتمع و در دید است و بسیار قابل نظارت است و از این رو امکان فروش کالای قاچاق را ندارند.

وی در خصوص موضوع جذب سرمایه 100 میلیون دلاری از سوی سرمایه‌گذار خارجی و ابهاماتی که در خصوص این شرکت خارجی، از جمله ماهیت وجودی شرکت و عدم درج این رویداد در سایت طرف خارجی گفت: IIIC یک هولدینگ است و طبیعی است که جزییات تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را درج نکند. از سوی دیگر این سرمایه‌گذاری از سال 94 آغاز شده و این سرمایه در یک فرایند انجام شده است نه اینکه یکشبه این مبلغ منتقل شده باشد.

مدیر عامل دیجی کالا در مورد ترکیب سرمایه‌گذاران این شرکت و این که گفته می‌شود سپاه پاسداران از جمله سهامداران این شرکت است نیز گفت: تمام سهامداران ما خصوصی هستند و حضور سپاه پاسداران در ترکیب سهامداران دیجی‌کالا را تکذیب می‌کنیم.

محمدی با بیان این که مایل به افشای میزان درآمد و سود شرکت نیست اما گفت: سودده نیستیم و برای جبران زیان‌دهی نیاز به سرمایه‌گذار داریم. همچنان که فروشگاه آمازون بعد از 21 سال فعالیت همچنان تا حدی زیان می‌کند و اگر این فروشگاه قصد داشته باشد همین امروز سودآور شود سرعت رشد پایین‌تری خواهد داشت.

وی تاکید کرد:‌ 99 درصد کسب و کارهای اینترنتی ایران سودآور نیستند و از اساس اشتباه است که امروز به فکر سودآوری این کسب و کارها باشیم بلکه باید در این تجارت دید بلند مدت داشت.

اگرچه مدیر عامل دیجی‌کالا در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد که فاصله زیادی با کسب درآمد یک میلیارد دلاری و تبدیل شدن به یک یونیکورن ندارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">