ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری ایران در حاشیه چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS+10 در سه دیدار جداگانه با همتایان مصری، آلبانیایی و قطری دیدار و در مورد راههای توسعه همکاریهای دوجانبه دیدار و گفت وگو کرد.این وزیران بر گسترش روابط کشورها برای توسعه صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

*** مصر

محمود واعظی در دیدار با عاطف حلمی وزیرارتباطات مصر بر اهمیت و نقش آی سی تی در توسعه ابعاد مختلف زندگی و توسعه جوامع بر همکاری های دوکشور در جهت گسترش صلح و ثبات تاکید کرد.

وی در عین حال گفت: اینترنت متعلق به کشور خاصی نیست و بلکه متعلق به عموم ملت هاست بنابراین مدیریت آن نیز نباید انحصاری باشد.

وی بر ضرورت تبادل نظر مسوولان دو کشور در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی تاکید کرد .

وزیر ارتباطات مصر نیز در این دیدار با اشاره به دیرینه های مشترک تاریخی میان دو کشور و نقاط مشترک زیاد ایران و مصر گفت : گفت و گو میان مسوولان دو کشور توسعه روابط را تسریع می کند.

حلمی اظهارات واعظی در چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی را مورد استقبال قرار داد و گفت در مصرآمادگی استفاده از تجارب ایران در حوزه آی سی تی وجود دارد.
*** وزیر ارتباطات قطر

واعظی همچنین در دیدار جداگانه دیگری با وزیر ارتباطات قطر در شهر ژنو با بیان اینکه دولت جدید بر سیاست گسترش روابط تاکید دارد گفت: بر این اساس توسعه روابط فنی و اقتصادی با کشورها به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان مورد توجه است.

وی ضمن اشاره به پیشرفت های ایران درحوزه آی سی تی و تقویت پژوهش و تحقیق دراین حوزه در مورد توسعه همکاریهای د وجانبه با قطر برای گسترش فناوری های ارتباطی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا ، وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه اکنون اینترنت در تمام سطوح زندگی عمومی وارد شده است گفت: با توجه به این گستردگی این فناوری نمی تواند در انحصار یک یا گروهی از کشورها باشد و در قوانین مربوط به آن باید تمام ذینفعان در نظر گرفته شوند.

خانم الجابری وزیرارتباطات قطر نیز با اشاره به رشد سریع فناوری در دنیا تاکید کرد : کشور های عضو جامعه اطلاعاتی برای توسعه باید زیرساخت های فنی خود را توسعه بخشند و در مسیر پیشرفت در آی سی تی گام بردارند.

وزیر ارتباطات قطر همچنین خواستار تبادل تجارب در زمینه مقابله با جرایم سایبری شد.
***آلبانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ملینا هاریتو همتای آلبانیایی (وزیر نوآوری و امور عمومی) خود نیز دیدار و در خصوص راههای توسعه همکاریها در زمینه آی سی تی گفت و گو کرد.

واعظی با توجه به ضرورت اقدامات گسترده در آی سی تی به برنامه های آتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای پروژه های زیر ساختی به ویژه درحوزه پهن باند اشاره کرد و گفت: همکاریهای دو کشور در مجامع تخصصی دراین زمینه می تواند بستری برای دیگر همکاریهای دو جانبه باشد.
***عربستان

واعظی دیدار دیگری نیز با محمد جمیل ملا وزیر ارتباطات عربستان در محل سازمان بین المللی مخابراتITU داشت.

طرفین در این دیدار افزایش روابط دو جانبه را مورد اهمیت دانستند و بر ایجاد فصل جدیدی از همکاریها میان کشور به ویژهه در حوزه آی سی تی تاکید کردند.

توسعه سطح روابط فنی و همکاریهای بین المللی از دیگر موارد گفت و گو میان دو وزیر بود.

چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در روزهای 20-23 خردادماه در شهر ژنو با حضور 100 هیات از کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

  • ۹۳/۰۳/۲۳

نظرات  (۱)

از آنجا که اطلاع دارم آلبانی هیچ سایتی ف ی ل ت ر نیست و اینترنت با بالاترین سرعت تا 20مگ هم میگیرند.دوستم اونجازندگی میکنه،قطر هم همینطور.عربستانو نمیدونم. ایران باید اینجوری باشه. ایران ما تو گوگل و یاهوش موندیم. اونوقت از استفاده تجارب حرف میزنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">