ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همه می‌دانند که وایبر رواج دهنده فساد و ابتذال نیست، اما در شرایطی که دولت نمی‌تواند بر عملکرد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تاثیری داشته باشد و از حقوق کاربران دفاع کند، دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک اپلیکشن‌های «Viber» و «Line» به دلیل پیشگیری از ضرر کردن بیشتر اپراتورهای تلفن، فیلتر شود.

در حالی که دولت رئیس‌جمهور روحانی پیشتر از رفع فیلتر فیس‌بوک حمایت کرده بود، اما در روزهای اخیر فیلتر شدن «WeChat» و «Instagram» کاربران را متحیر کرده است.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI)، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفته که اپلیکیشن‌های خارجی مشابه «WeChat» در آینده فیلتر خواهد شد. «عبدالصمد خرم‌آبادی»، تاکید کرده: «فیلترینگ اپلیکیشن‌های «Tango»، «Coco»، «Viber» و «WhatsApp» در دستور کارگروه بوده و آن را پیگیری می‌کنیم».

این در حالی است که کارشناسان از وجود نام «Viber» در فهرست اپلیکیشن‌های در انتظار فیلترینگ، متعجب هستند.

یک کارشناس مخابراتی با بیان این که اپلیکیشن وایبر را نمی‌توان در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار داد، به رادیو بین‌المللی چین (CRI) می‌گوید: «وایبر در اصل یک دستگاه تلفنی مجازی است و دلیل اصلی مطرح شدن فیلترینگ آن، حذف مکالمه اینترنتی رایگان است که به اپراتورهای تلفن را متحمل ضرر مالی کرده است».

این کارشناس با اشاره به این که «رایتل» و «تالیا» در مقایسه با رقبای خود توانایی زیادی ندارند، «شرکت مخابرات ایران»، «همراه اول» و «ایرانسل» را از اپراتورهایی دانست که رواج اپلیکیشن‌های مکالمه اینترنتی باعث کاهش درآمد آنها شده است.

به گزراش پارسینه او می‌گوید: «همه می‌دانند که وایبر رواج دهنده فساد و ابتذال نیست، اما در شرایطی که دولت نمی‌تواند بر عملکرد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تاثیری داشته باشد و از حقوق کاربران دفاع کند، دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک اپلیکشن‌های «Viber» و «Line» به دلیل پیشگیری از ضرر کردن بیشتر اپراتورهای تلفن، فیلتر شود».

  • ۹۲/۱۰/۰۹

نظرات  (۲)

سلام اتفاقا نه تنها باعث کاهش درآمد اپراتور ها نشده بلکه باعث افزایش حتی دو برابری درآمد اپراتور ها شده ، این اپلیکشن ها بیشتر و در حالت که بالاترین کارایی رو داشته باشن نیاز به اینترنت پرسرعت دارن و اپراتور ها با فروش اینترنت پرسرعت که یکی از دلایل اصلیش همین اپلیکشن ها هستش درآمد زیادی کسب کردن و ضرر نکردن ، این کارشون یه جورزیاده خواهی هستش و عدم توانایی در رقابت و بهبود کیفیت ، متاسفانه فقط می خوان صورت مسئله رو پاک کنن
سلام . من هم دقیقا با نظر امید موافق هستم عدم توانایی رقابت و بهبود کیفیت متاسفانه ایران را به این جا کشانده است وگرنه چرا بقیه کشورها هیچ مشکلی در استفاده از این برنامه ها ندارند . اپراتورها و مسءولین به خودشون بیاند وببینند توی چه قرنی زندگی میکنن !!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">