ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی ارز دیجیتال اسلامی در آلمان

| يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

فین‌تک آلمان ارز دیجیتال و بلاک‌چین منطبق با شریعت و قوانین اسلامی را راه‌اندازی کرد.
به گزارش سایبربان؛ «Caiz Development»، شرکت آلمانی فین‌تک در حال ساخت یک ارز دیجیتال و بلاک‌چین منطبق با شریعت و مطابق با قوانین اسلامی است که برای باز کردن فرصت‌های مالی برای میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه طراحی شده است.

Caizcoin با اصول مالی اسلامی مطابقت خواهد داشت. بلاک‌چین همچنین تراکنش‌هایی را ارائه می‌دهد که از قوانین اسلامی و شریعت پیروی می‌کنند.

جورج هانسِن (Joerg Hansen)، مدیر اجرایی توسعه Caiz گفت : «در سال‌های 2018 تا 2019، ما ایده ساختن یک ارز دیجیتال را به دست آوردیم که می‌تواند در جهان اسلام با تمام محدودیت‌هایش مانند عدم علاقه، شناخت طرف مقابل، بدون گمنامی یا گمانه‌زنی مورد استفاده قرار گیرد.»

هانسِن اظهار داشت : «ما قبل از اینکه تصمیم به طراحی نشانه بگیریم با علمای اسلامی در مورد اینکه آیا این کار جایز است یا خیر صحبت کردیم. ما بهترین تلاش‌ها را انجام دادیم تا Caiz را مطابق با قوانین اسلامی کنیم، اما می‌خواستیم محصولی فراگیر بسازیم که برای همه قابل استفاده باشد.»

براساس گزارشی که در این ماه به‌وسیله پلتفرم داده بلاک‌چین «Chainalysis» منتشر شد، منطقه مِنا (Mena) سریع‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد در جهان است که 9.2 درصد از تراکنش‌های ارز دیجیتال جهانی را از ماه ژوئیه 2021 تا ژوئن 2022 به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش مؤسسه مشاوره « Strategy &»، حدود 22 درصد از جمعیت شورای همکاری خلیج فارس، در مقایسه با 60 درصد در شمال آفریقا، بدون بانک هستند.

به گفته صندوق پول عرب (Arab Monetary)، 79 درصد جوانان در منطقه مِنا بانک ندارند و 72 درصد از فقیرترین شهروندان می‌توانند از شمول مالی بهره‌مند شوند.

فین‌تک پرداخت‌های حواله‌ای را به عنوان یکی از بزرگترین نقاط دردناک جوامع مهاجر، نه تنها در جهان اسلام، بلکه در سطح جهان شناسایی کرد.

مدیر اجرایی توسعه Caiz توضیح داد : «قوی‌ترین موارد استفاده از Caizcoin در ایالات متحده یا اروپا نیست، جایی که همه یک حساب بانکی دارند؛ در عوض، آنها در کشورهای در حال توسعه که در آن خدمات مالی نفوذ کمتری دارد، کاربران بدون بانک و فاقد بانک هستند. آنها می‌توانند برنامه را دانلود کنند، Caiz را بخرند و آن را برای گیرنده‌ای بفرستند، که می‌تواند از آن در اکوسیستم ما برای مقاصد مختلف استفاده یا آن را به ارز محلی نقد کند.»

بزرگ‌ترین بازارهای این شرکت در آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا و همچنین مهاجران در اروپا و آمریکای لاتین است.

رمزارزها معمولاً در صرافی‌های غیرمتمرکز در دسترس هستند، جایی که کاربران با طرف مقابل ناشناخته و خطرات ناشناخته سروکار دارند.

با این حال، Caizcoin در اکوسیستمی عمل خواهد کرد که در آن «چک و تعادل» برای همه دارندگان کیف پول وجود خواهد داشت. هانسِن گفت که فقط افراد بررسی شده می‌توانند وارد سیستم شوند.

Caizcoin با اصل «مشتری خود را بشناسید»، از مشارکت با صنایع ممنوعه در اسلام، مانند الکل، مواد مخدر، قمار و پورنوگرافی پشتیبانی نمی‌کند.

این شرکت، که در حال حاضر یک دفتر بازاریابی در امارات دارد، همچنین در حال ساخت این توکِن بر روی یک بلاک‌چین سفارشی است.

هانسِن خاطرنشان کرد : «به عنوان مثال، ما روی اتریوم سکه نمی‌سازیم. ما یک فناوری زیربنایی، زنجیره ستاره‌ای را به گونه‌ای ایجاد کردیم که بتوانیم آن را از پایه بسازیم.»

بنیانگذاران Caizcoin همچنین در فعالیت‌های خیریه و حمایت از اهداف اجتماعی شرکت خواهند کرد. به عنوان مثال، Caiz Development اخیراً از مجسمه یورو در فرانکفورت آلمان حمایت مالی کرده است.

به گفته کارشناسان، شرکت فین‌تک همچنین در حال برنامه‌ریزی به منظور ساخت آکادمی‌های فوتبال برای کودکان در سنگاپور، مالزی و اندونزی است.

توسعه Caiz در 3 ماهه اول سال 2023 بلاک‌چین و رابط برنامه‌نویسی برنامه کاربردی خود را برای اتصال آن با ارائه دهندگان خدمات مالی، بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت راه‌اندازی خواهد کرد.

هانسِن گفت : «ما یک کیف پول Caiz و یک برنامه خواهیم داشت تا مردم بتوانند بدون حساب بانکی و صرفاً از طریق تلفن همراه خود به اکوسیستم دسترسی داشته باشند. Caizcoin هنوز در مرحله جمع‌آوری سرمایه است. اگرچه فروش‌های خصوصی انجام داده‌ایم، اما در بسیاری از صرافی‌ها معاملات را راه‌اندازی می‌کنیم تا جذب سرمایه را برای گسترش بیشتر سکه در سال جاری افزایش دهیم؛ این همچنان در زنجیره اتریوم خواهد بود و ما در ژانویه یا فوریه امسال به بلاک‌چین استلار (Stellar) تغییر خواهیم داد.

وی افزود که در حال حاضر، Caizcoin در 5 صرافی از جمله «P2Pb2b»، «BigOne»، «Biconomy» و «Bittrex» در دسترس است؛ و هر کسی که قبلاً Caiz را از پیش‌فروش داشته، می‌تواند سکه‌ها را در اختیار داشته باشد. زمانی که شرایط بازار تثبیت شد، دسترسی به افراد در صرافی‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

او ادامه داد که این شرکت در سال جاری یا سال آینده به یک یا 2 صرافی سطح بالا نزدیک خواهد شد.

توسعه‌دهنده همچنین قرار است تا چند هفته دیگر با مشارکت یک صرافی، یک جایگزین اسلام‌پسند برای سهام‌داری راه‌اندازی کند.

کارشناسان معتقدند که سهامداری راهی برای ایجاد درآمد غیرفعال، همزمان با انتظار برای افزایش ارزش دارایی‌های ارزهای دیجیتال است. سکه‌های شرط‌بندی شده مشابه حساب‌های پس‌انداز یا اوراق قرضه بهره‌دار هستند، زیرا همگی سود بهره در سرمایه‌گذاری اولیه را فراهم می‌کنند.

  • ۰۱/۰۸/۱۵

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">