ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی تدبیر خبر داد و گفت: تا کنون 17 هزار مدرسه فعالیت‌های انجام شده و اطلاعات مربوطه را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، صادق صادقپور  با اشاره به جزئیات طرح "تدبیر" در مدارس ابتدایی گفت: طرح تدبیر که در راستای بهبود فرآیندهای مدیریتی در مدارس ابتدایی از سال گذشته آغاز شده است تلاش می‌کند به مدیران مدارس کمک کند تا با تحلیل وضع موجود برنامه عملیاتی تدوین و آن را در طول سال به اجر ادر بیاورند. این طرح همانند طرح تعالی مدیریت مدارس است که در مقطع متوسطه اجرا می‌شود و در آن مدیر مدرسه در حین اجرای عملیات به خودارزیابی می‌پردازد و در پایان سال نیز یک ارزیابی کلی انجام می شود. بر این اساس مدیر مدرسه فرآیند انجام برنامه ها را وارد نرم افزار طرح تدبیر می کند.

وی افزود: در سال گذشته 26 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر بودند و امسال نیز تمام مدارس ابتدایی را تحت پوشش برنامه می‌بریم. در واقع معاونت آموزش ابتدایی به منظور ارتقای مدیریت آموزشگاهی در دوره ابتدایی اقدام به تنظیم برنامه تدبیر کرده است که از سال تحصیلی 95-94 در 25000 مدرسه با مدیر مستقل اجرا می شود .

وی با بیان اینکه برای کمک به اجرای  برنامه تدبیر  ، راهنمایی تحت عنوان" راهنمای گام های اجرایی برنامه تدبیر" تنظیم و در اختیار مدیران مدارس  ابتدایی قرار گرفته است گفت: از آنجا که ظرفیت ارزشمندی در فضای مجازی تحت عنوان "پورتال همگام" در اختیار آموزش و پرورش است، " سامانه الکترونیکی تدبیر" با همکاری و مشارکت کارشناسان دفتر آموزش دبستانی ، مرکز برنامه ریزی ، منابع انسانی و فناوری اطلاعات ، شرکت پشتیبان و همکاری جدی معاونت آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش، در  مدارس راه اندازی شد.

صادق پور افزود: بهره مندی از این ظرفیت ( سامانه ) به مدیران مجری برنامه در اجرای گام‌های آن از جمله ارزیابی اولیه، تعیین وضعیت مدرسه در فرآیندها ، ملاک ها و فعالیتهای مورد نظر ، تنظیم برنامه عملیاتی سالانه مدرسه، ارسال آن به صورت الکترونیکی به منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ازسوی دیگر مسئولین منطقه نیز می‌توانند با مشاهده ارزیابی‌ها بازخورد لازم را برای اصلاح و تقویت برنامه و حتی هدایت مدیران در اجرای برنامه وتنظیم گزارش های مدیریتی با استفاده از اطلاعات درج شده در آن ارائه کنند و همانگونه که اشاره شد این سامانه می‌تواند فرآیند ثبت اطلاعات مدیران در اجرای برنامه تدبیر را تسهیل کرده و ضمن سرعت بخشیدن به فرآیند اجرا منجر به کاهش هزینه‌ها به ویژه در بخش منابع مادی (صرفه جویی در کاغذ و...) و انسانی شود.

صادقپور ضمن امیدواری از اجرای موفق این طرح  عنوان کرد: تاکنون 17000 مدرسه در این سامانه اطلاعات مربوط به برنامه را ثبت کرده و بزرگترین فرآیند ثبت اطلاعات مدیریتی رقم خورده است و پیش بینی می شود در آینده کلیه مدارس در این سامانه  فعالیت و برنامه خود را ثبت کنند و این سامانه به پایگاه ارزشمند اطلاعاتی برای مدارس ابتدایی تبدیل شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">