ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه «ندای همراه» در سال تحصیلی جدید

| چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در بازگشایی مدارس، سامانه ندای همراه را راه اندازی خواهیم کرد که مهمترین هدف از راه اندازی آن، چرخش از ایزوله به تلفیق و سپس به سمت فراگیری است.

به گزارش فارس، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اجلاس سی و چهارم و در میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس خاص اظهار کرد: اگرچه توانستیم در ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح ستاد و استان خوب عمل کنیم اما متاسفانه هنوز هم تا کف مدرسه فاصله داریم و رؤسا و مدیران ارشد استان باید توجه جدی به آن داشته باشند.

وی افزود: همه ما می‌دانیم مهر و پروژه مهر در شرایط عادی بیشترین وقت مدیران آموزش و پرورش را به خود اختصاص می‌دهد و در واقع پروسه مهر را داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در شرایط عادی، ماه مهر ظرفیت مهمی برای مشارکت طلبی آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: با وجود شرایط کرونا در کشور، سخت‌ترین آغاز را برای سال تحصیلی در بعد از انقلاب تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از نظر علم جامعه شناسی با جامعه طوفانی مواجه هستیم. در چنین جامعه‌ای تغییرات سریع، عمیق و وسیع است. وقتی تغییرات مبهم و غیرقابل پیش‌بینی است در آموزش، روابط و تعاملات آموزشی ابهام ایجاد کرده و نگرانی ایجاد می‌کند. به همین دلیل در نظام جهانی می‌گویند بحران آموزشی داریم. البته ما قادر بودیم این بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

حسینی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی اصل بر حضور دانش آموزان در زمان آموزش است. اکثر این دانش آموزان استثنایی در شرایطی هستند که نیاز به توانبخشی دارند و همچنین تعداد دانش آموز به معلم، ۶ به یک است، بنابراین توصیه ما در آموزش و پرورش استثنایی، آموزش حضوری دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در 32 استان توانستیم 32 مرکز و مدرسه کامل مجازی را مستقر کنیم، افزود: در بازگشایی مدارس، سامانه ندای همراه را راه اندازی خواهیم کرد که مهمترین هدف از راه اندازی آن چرخش از ایزوله به تلفیق و سپس به سمت فراگیری است.

وی گفت: امیدواریم در آموزش و پرورش استثنایی بتوانیم به سمت مدارس ترکیبی برویم و دانش‌آموزان مختلف را در یک مدرسه داشته باشیم و روش‌های آموزش‌شان تفاوت کند. متاسفانه هنوز توانمندی لازم در مدیران، معلمان و خانواده‌ها برای پذیرش مدرسه ترکیبی وجود ندارد و یک از اهداف سامانه ندای همراه در پاسخگویی و راهنمایی ذینفعان سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی گفت: کرونا سه فرصت نزدیک برای ما ایجاد کرد. ما را به فناوری نوین نزدیک کرد و مدرسه محوری را محقق کرد و خانواده را بالاصاله به عنوان شریک آموزش و پرورش قرارداد. خانواده در شرایط کرونا باید معلم دوم دانش آموز شوند. همچنین ما طرح دستیار معلم را داریم و از خانواده کمک می‌گیریم. صدای مشاور را نیز راه اندازی کردیم.

وی افزود:  در حال حاضر به تعداد 1000 مرکز پیگیری مشکل یادگیری نیاز داریم و در سال 99 تعداد 48 مرکز راه اندازی را تا پایان سال راه اندازی خواهیم کرد این مراکز به دانش آموزان کشور اختصاص دارد و باید از مربیان متخصص در آن استفاده شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه کمی و کیفی را در دست اجرا داریم، گفت: مدیران کل در استان‌ها یاریگر ما باشند تا بتوانیم با ایجاد مراکز یادگیری و پشتیبان قراردادن آنها به توسعه حوزه استثنایی کمک کنیم. در ساماندهی نیروی انسانی دستورات ابلاغ شده است اما برای کلاس بندی به کلاس‌های چندپایه توجه شود.

حسینی گفت: در وضعیت قرمز مراکز اختلال یادگیری باز است اما به شکل انفرادی و البته که در شرایط قرمز امکان آموزش هست اما باید شورای مدرسه تصمیم بگیرند اما مدارس شبانه روزی تعطیل است.

وی گفت: مصمم هستیم در تمامی مباحث تولید محتوای استاندارد داشته باشیم. در دوره متوسطه اول و دوم و حرفه ای و پیش دبستانی درحال تکمیل کار هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">