ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی شبکه 6G کره جنوبی تا سال ۲۰۲۸

| سه شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

کره جنوبی در نظر دارد در سال 2028 اولین کشوری باشد که سرویس شبکه 6G را راه‌اندازی می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ کره جنوبی گفت که شبکه 6G خود را با استفاده از فناوری کلاس جهانی، شبکه‌های موبایل نسل بعدی مبتنی بر نرم‌افزار پیشرفته و با تقویت زنجیره تأمین شبکه خود راه‌اندازی خواهد کرد. این خبر را وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره اعلام کرد.

دولت کره جنوبی شرکت‌های محلی را به منظور تولید مواد، قطعات و تجهیزات برای توسعه شبکه 6G خود تشویق خواهد کرد. همچنین قصد دارد زنجیره تأمین خود را برای پشتیبانی از شبکه مذکور تقویت کند. یک مطالعه امکان‌سنجی نیز که در حال تحقیق در مورد فناوری هسته 6G است، در حال انجام است. ارزش این پروژه 625.3 میلیارد وون (تقریباً 482.1 میلیون دلار) است.

با این ابتکار، کره جنوبی قصد دارد با فناوری 6G بقیه دنیا را شکست دهد. کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می‌شود و 25.9 درصد از پتنت‌های 5G را در سال 2022 به خود اختصاص داده، در حالیکه چین 26.8 درصد را به خود اختصاص داده است. دولت کره جنوبی امیدوار است بتواند از 30 درصد یا بیشتر در پتنت‌های 6G در میان رقابت‌ها عبور کند.

به گفته ژانگ یونگتائو (Zhang Yongtao)، معاون بخش فناوری اریکسون در چین، 6G واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را متحد خواهد کرد. یونگتائو توضیح داد که 6G ارتباطات هولوگرافیک را از داستان‌های علمی تخیلی خارج و به واقعیت تبدیل می‌کند.

  • ۰۱/۱۲/۰۲

نسل 6

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">