ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر تأمین اجتماعی هیچگونه بدهی قطعی شده و معوقه‌ای به مراکز درمانی طرف قرارداد ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره اعتبار دفترچه‌های درمانی این سازمان گفت: پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد منجر به ارتقا اعتبار دفترچه‌ها می‌شود. سال گذشته در چنین ایامی میزان بدهی معوق سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تابعه وزارت بهداشت به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و مطالبات مراکز خصوصی و غیر دولتی نیز حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود.

سالاری پرداخت منظم مطالبات جاری و تسویه مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد را از مهمترین و برجسته‌ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی هیچگونه بدهی قطعی شده و معوقه‌ای به مراکز درمانی طرف قرارداد ندارد و پرداخت مطالبات این مراکز مطابق با روال قانونی و در موعد مقرر در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه جدی سازمان تأمین اجتماعی برای راه‌اندازی سامانه نسخه نویسی الکترونیک گفت: در صورت مشارکت پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد، این آمادگی وجود دارد که سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه خدمات درمانی به صورت نقدی و در پایان هر روز به حساب مراکز طرف قرارداد واریز شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از حذف کامل دفترچه‌های کاغذی این سازمان تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: زیرساخت‌های فنی ما برای پیشگیری از توقف و یا کندی سیستم‌ها در زمان‌های اوج استفاده و ترافیک خدمات در حال تقویت هستند و موضوع دیگری که باید برای حذف دفترچه‌ها مورد توجه قرار گیرد، همکاری مراکز طرف قرارداد بویژه پزشکان با سازمان تأمین اجتماعی برای موفقیت این برنامه است.

سالاری با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون نفر در کشورمان دفترچه تأمین اجتماعی دارند، گفت: گام نخست درباره حذف دفترچه تأمین اجتماعی برداشته شد و دفترچه‌های کنونی به تمدید حضوری اعتبار نیاز ندارند و استعلام اعتبار دفترچه‌ها به روش غیرحضوری انجام می‌شود.

وی افزود: پارسال ۹۷ میلیون مورد مراجعه افراد به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی داشتیم که از این تعداد ۳۸ و نیم میلیون نفر یعنی حدود ۴۰ درصد فقط برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کردند و اکنون این مراجعات را نداریم.

سالاری ادامه داد: با حذف صدور کاغذی دفترچه تا پایان مهر امسال، حدود ۱۸ درصد از مراجعه کنندگان به کارگزاری‌ها کاهش می‌یابد و با استفاده از سایر خدمات غیرحضوری همچون درخواست بازنشستگی و سامانه‌های مربوط به تعهدات کوتاه مدت حدود ۲۰ درصد دیگر از مراجعات نیز کاهش خواهد یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">