ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رایزنی برای جلوگیری از کم‌فروشی اینترنت

| سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره دلایل کاهش سرعت اینترنت گفت: اگر پهنای باند بیش از میزان استاندارد به اشتراک گذاشته شود، سرعت اینترنت کاهش می‌یابد چون بحث به اشتراک‌گذاری پهنای باند اینترنت، استاندارد‌هایی دارد.

حسن رضوانی اظهار کرد: از نمایندگان مخابرات استان‌ها و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه دعوت کردیم که در رابطه با دلایل کاهش سرعت اینترنت مذاکره و بحث کنیم.

وی افزود: متاسفانه در بعضی مواقع شاهد بودیم که مخابرات بیش از میزان استاندارد پهنای باند را به اشتراک گذاشت که طبیعی است این موضوع به نوعی کم‌فروشی محسوب‌ شده و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد که در حال بررسی این موضوع به تفکیک در استان‌ها هستیم.

رضوانی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مردم شکایتی در زمینه‌ی اینترنت و یا مباحث مرتبط دارند، می‌توانند شکایت خود را به اپراتور‌های مربوطه ارجاع دهند تا برطرف شود و اگر به نتیجه نرسیدند، می‌توانند موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند.

به گزارش ایسنا وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در این باره گفته بود: میزان پهنای باند اینترنت دریافتی و فروشی اپراتورها در سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجود است.

رضا تقی‌پور اظهار کرده بود: در هر صورت با اعمال کنترل‌هایی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در برنامه کاری‌اش دارد، فکر می‌کنم این موضوع زیاد مشکل عمده‌ای نباشد. میزان پهنای باندی که اپراتورها دریافت می‌کنند و میزانی که می‌فروشند، در سامانه مانیتورینگ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات موجود است.

  • ۹۱/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">