ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه نخست پلیس فتای خراسان در کشف جرائم

| يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از رتبه نخست پلیس فتا خراسان رضوی در کشف جرائم میان استان‌های بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری که در محل پلیس فتا خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه پلیس فتا خراسان رضوی در استان‌های بزرگ کشور در رابطه با کشف و اقدامات پلیسی، رتبه اول است و در کل کشور از رتبه اول تا سوم در این زمینه برخوردار است.

وی با اشاره به پیشرفت بی سابقه کشف 62 درصدی جرائم سایبری افزود: 75 تا 80 درصد جرائم سایبری را کشف کرده‌ایم و نسبت به کشورهای پیشرفته در این زمینه پیشی گرفته‌ایم.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان اینکه 90 درصد از امورات مردم در فضای سایبری انجام می‌شود و به تبع جرائم و مجرمان جدیدتری هم پیدا می‌شود؛ ادامه داد: مردم باید با کسب و افزایش اطلاعات، نسبت به فضای سایبری، خود را از آسیب دیدن محفوظ بدارند.

وی افزود: تاکنون همکاری و اطلاع رسانی رسانه‌ها به مردم، در کاهش کلاهبرداری پیامکی و نیز جرائم مالی نقش مؤثری داشته است.

عرفانی با اشاره به افزایش 2 درصدی جرائم اخلاقی در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری با سربرگ ادارات دولتی نیز بیان کرد: کلاهبردارانی با ارسال فکس که دارای سربرگ ادارات دولتی است درخواست رمز اول و دوم حساب از شرکت مورد نظر را کرده و توانسته‌اند مبلغی بالغ بر 45 میلیون ریال از حساب شرکت خارج کنند.

وی با اشاره به دستگیری 2 کلاهبردار مشهدی در این زمینه افزود: افراد کلاهبردار، مشابه همین مورد را در دو شرکت دیگر اجرا کرده و جمعا مبلغی بالغ بر 100 میلیون ریال را کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند رمز دوم شماره حساب هر فرد، شخصی است و هیچ کس و هیچ مقامی حق ندارد این رمز را از کسی بخواهد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از مأموریت‌های پلیس فتا در سطح بین‌المللی است؛ گفت: به پرونده‌ای در این زمینه برخورد کردیم مبنی بر اینکه در معامله 2 تاجر خارجی و ایرانی مبلغی بالغ بر 85 هزار دلار توسط فردی خارجی کلاهبرداری شده است.

وی گفت: فردی در خارج از کشور ایمیل تاجر خارجی را هک کرده و از طرف تاجر ایرانی ایمیل قلابی و شماره حساب خودش را ارسال کرده و تاجر خارجی بدون توجه به تغییر پیدا شده در شماره حساب تاجر ایرانی، مبلغی را برای فرد کلاهبردار ارسال می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه فرد کلاهبردار که در خارج از کشور است توسط پلیس فتا شناسایی شده است.

عرفانی با هشدار به اینکه سارقانی که در اطراف عابربانک‌ها هستند را نیز از یاد نبرید؛ گفت: با مواردی مواجه شده‌ایم که در هنگامی که افراد رمز خود را وارد می‌کنند سارقان پشت سر آنها می‌ایستند و رمز آنها را برداشته و طی یک نزاع سوری کارت را سرقت می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخاب رمز و اینکه رمز عابربانک اعدادی غیر قابل حدس زدن باشد در حفظ کارت عابر بانک بسیار مهم است.

عرفانی با بیان اینکه در شبکه‌های تحت موبایل امنیت وجود ندارد و اطلاعات شخصی در آن گذاشته نشود گفت: در فضای شبکه‌های تحت موبایل آسیب‌دیدگان خانم بیشتر از آقایان هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتشار کتاب در فضای سایبری بدون اجازه صاحب اثر نیز جرم محسوب می‌شود.

عرفانی با تأکید بر اینکه ازدواج باید به صورت سنتی صورت بگیرد؛ گفت: ازدواج‌هایی که در فضای سایبری و تحت سایت انجام می‌گیرد وقتی به صحنه عمل می‌رسد چیزی جز دروغ نیست.

وی در خصوص خرید بلیط جام جهانی برزیل نیز هشدار داد: اداره میراث فرهنگی مکان‌هایی برای فروش بلیط جام جهانی برزیل در نظر گرفته است و افراد از مکان‌های معتبر که مجوز دولتی دارند بلیط خریداری کنند.

  • ۹۳/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">