ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ردپای «پگاسوس» در موبایل مقامات اسپانیا

| دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

منابع خبری به نقل از مقامات اسپانیایی اعلام کردند که تلفن همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور آلوده به جاسوس افزار اسرائیلی «پگاسوس» بوده و حجم زیادی از اطلاعات از این طریق به سرقت رفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کشور اسپانیا امروز دوشنبه اعلام کردند که تلفن‌های همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور در سال گذشته به نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» که ساخت شرکت اسرائیلی «ان اس او» (NSO) است، آلوده بوده‌اند.

«فلیکس بولانیوس» رئیس شورای وزیران، در یک کنفرانس خبری شتابزده اعلام کرد که تلفن همراه «پدرو سانچز» نخست وزیر در ماه مه ۲۰۲۱ دو بار مورد نفوذ و هک قرار گرفت و تلفن همراه «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع نیز یک بار در ماه بعد هدف هک قرار گرفت.

بولانیوس ادامه داد که این نفوذها منجر به جمع‌آوری حجم قابل توجهی از داده‌ها شده است و گزارش‌های مربوط به جزئیات این هک‌ها برای تحقیقات بیشتر به دادگاه ملی اسپانیا منتقل شده است.

وی افزود: ما شک نداریم که این یک مداخله غیرقانونی و غیرمجاز است. منشأ آن از سازمان‌های دولتی خارجی است و همچنین مجوز قضائی نداشته است.

پیشتر روزنامه عبری هاآرتص گزارش داده بود که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از بدافزار جاسوسی «پگاسوس» برای هک کردن غیر رسمی تلفن‌های همراه سو استفاده کرده است».

این روزنامه به نقل از کارمندان شرکت ان اس او افزود: مقامات موساد تحت نظارت «یوسی کوهن» رئیس سابق آن و با اطلاع او از مقر شرکت «ان اس او» بازدید می‌کردند.

گفتنی است که بدافزار جاسوسی پگاسوس سال گذشته میلادی پس از انتشار فهرستی از افرادی که احتمالاً در سراسر جهان جاسوسی شده‌اند، از جمله روزنامه نگاران، شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشر، در کانون یک رسوایی جاسوسی جهانی قرار گرفت.

  • ۰۱/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">