ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رضایت 86 درصدی کاربران از اینترنت مخابرات

| چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

حسین جوانی - سال‌ها از ورود اینترنت به کشور می‌گذرد و طی این سال‌ها از شیوه قدیمی و خاطره برانگیز اینترنت دایال آپ تا وایمکس و ADSL و دسترسی ساده از طریق اینترنت پهن باند موبایل همه و همه در کشور تجربه شده اند. با این حال همچنان ADSL یا همان اینترنت پرسرعت خانگی یکی از مقبول‌ترین گزینه‌های دسترسی برای کاربران ایرانی محسوب  می‌شود.

البته اگرچه پس از ارائه اینترنت پهن باند از سوی اپراتورهای غالب موبایل، به یکباره شیوه دسترسی به این شکل به دلیل بهره‌مندی از قابلیت جابجایی بخش قابل توجهی از اتصالات اینترنت را به خود اختصاص داد اما همچنان سرعت،کیفیت و  قیمت ADSL به گونه‌ای است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند اینترنت پرسرعت خانگی را به عنوان راه اتصال خود به دنیای مجازی برگزینند.

بر همین اساس در کمتر از دو سال گذشته تعداد مشترکان این بخش به گواهی آمارهای موجود به حدود 9 میلیون نفر رسیده است .این اتفاق در حالی رخ می دهد که از دیرباز همواره حدود نیمی از بازار ADSL کشور و مشترکان آن در اختیار شرکت مخابرات و مابقی آن در اختیار 10 شرکت PAP  که به واگذاری اینترنت می‌پردازند بوده است.

بدین ترتیب اکنون حدود سه میلیون و 800 مشترک در سراسر ایران از اینترنت مخابرات بهره می‌گیرند که شاید در انتخاب این بخش از کاربران موارد متعددی مانند قیمت،سهولت در دسترسی به سرویس و دریافت قبض واحد برای تلفن و اینترنت از مهم‌ترین عوامل انتخاب بوده باشد .

از سوی دیگر با وجود تمام فراز و نشیب‌های موجود بر سر راه شرکت مخابرات همچنان این شرکت، خود ارائه کننده برخی خدمات زیرساختی به شرکت‌هایPAP است و با بهره مندی از این شبکه حتی در استان‌هایی که ممکن است برای شرکت‌های رقیب توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد هم به ارائه سرویس و خدمات می‌پردازد.

البته طی این سال‌ها موضوعات مختلفی در خصوص کیفیت اینترنت مخابرات مطرح شده و گاه حتی کیفیت آن نامطلوب خوانده شده است .بی شک مدیران مخابراتی هیچگاه خود کیفیت خدمات ارائه شده را مطلوب مطلق ندانسته و همواره بر این نکته تاکید داشته اند که باید برای ارائه خدمات بهتر به مشترکین نهایت تلاش را به کار گیرند اما با این وجود گزارش‌هایی که پس از بررسی کیفیت خدمات ADSLدر استان‌های مختلف و از سوی زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات اعلام می‌شد هر ماه گویای آن بوده که در استان‌های مختلف اینترنت مخابرات در زمره برترین شرکت‌ها قرار داشته است.

از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از مشترکان اینترنت مخابرات و طبق آمارهای احصاء شده ،حدود 86 درصد از کاربران مخابرات از خدمات دریافتی خود ابراز رضایت کرده و در زمره افراد راضی،خیلی راضی و یا تاحدودی راضی قرار گرفته‌اند.

قطعا از این پس نیز با آغاز به کار شبکه ملی اطلاعات شرایط ویژه‌ای در دسترسی مشترکان اینرنت ایجاد شده و تلاش خواهد شد حداقل رضایت 90 درصدی مشترکان حاصل شده و علاوه بر آن مشترکان راضی و تا حدودی راضی نیز به درجه خیلی راضی برسند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">