ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روابط عمومی وزارت ارتباطات در دسترس نیست

| دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

علیرغم ادعای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای عدم وابستگی به اینترنت جهانی، برخی سرویس‌های داخلی نیز از دسترس خارج شده‌اند که این موضوع برای کاربران سوال ایجاد کرده اما وزارت ارتباطات به عنوان متولی اینترنت در کشور برای پاسخگویی حتی در دسترس نیست.

به گزارش فارس، در حالیکه در پی اغتشاشات در چند روز اخیر در برخی شهرها دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با محدودیت‌هایی روبرو شده، پاسخگو نبودن مقامات مسئول و مجموعه‌های مرتبط باعث بلاتکلیفی کاربران شده است.

در حالیکه روز گذشته پس از اعمال محدودیت دسترسی به اینستاگرام و تلگرام معاون سیاسی وزیر کشور صراحتاً به مردم اعلام کرد که در صورت بروز اخلال در نظم عمومی، ایجاد محدودیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی عجیب نیست و در این‌باره شفاف‌سازی کرد اما برخی مجموعه‌ها موضع منفعلی اتخاذ کرده‌اند و مسئولیت خود را در این‌باره انجام نمی‌دهند.

هرچند در موضوعاتی که درباره امنیت کشور است و از سوی نهادهای امنیتی اعلام می‌شود، انتظار پاسخگویی از نهادهای غیر امنیتی نیست اما درباره موضوعات دیگری توقع می‌رود هریک از مجموعه‌های مسئول، وظیفه پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود را انجام دهند. 

به عنوان نمونه در شرایط کندی سرعت اینترنت که برخی سرویس‌های حتی داخلی با اختلال مواجه شده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت  به عنوان متولی اینترنت در کشور باید در مقام پاسخگویی برآیند و تکلیف کاربران را مشخص کنند که آیا این وضعیت ناشی از شرایط فعلی امنیتی یا اختلال شرکت‌های سرویس‌دهنده است. برای مثال علیرغم اعلام راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با هدف عدم وابستگی به سرویس جهانی اینترنت، برخی سرویس‌های داخلی نیز هم‌اکنون در دسترس نیستند که به نظر می‌رسید این اتفاق نباید رخ می‌داد چرا که قرار بود ترافیک داخلی و خارجی تفکیک شود.

جای تعجب است که روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی این بخش در ۲ روز گذشته کاملاً خارج از دسترس بوده است و حتی امکان پرسش و سوال‌گری توسط خبرنگار از این مقام مسئول فراهم نشده چه برسد به وعده پاسخگویی احتمالی پس از بررسی و در آینده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">