ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، دولت روحانی را یک دولت محرمانه توصیف کرد که فهرست موضوعات محرمانه اش مطول است، گفت: روحانی در اولین گام شفافیت نامه محرمانه شش بندی خود به وزیر ارتباطات را منتشر کند.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف در واکنش به مطلب اینستاگرام حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت مخالف فیلتر شدن تلگرام بوده گفت: اگر دولت مخالف تلگرام بوده چرا در بخشنامه ای خروج تمام دستگاهای دولتی از تلگرام را خواستار شد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور برای یادآوری و تداعی ذهنش بد نیست به نامه 25 دی ماه سال گذشته خود به محمد جواد آذری وزیر ارتباطات مراجعه کند و ببیند که در آن نامه برای محدودیت فضای مجازی و محدودسازی پیام رسانهای خارجی چه دستوراتی داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این جمله روحانی «محرمانه نداریم» گفت: اصولا دولت روحانی یک دولت محرمانه است. اگر ما بخواهیم محرمانه های دولت یازدهم و دوازدهم را فهرست کنیم یک لیست طولانی می شود.

ابطحی با تاکید بر اینکه کسی که مدعی شفافیت است باید اول بر عملکرد خود نور افکن بیندازد و بعد بگوید محرمانه نداریم، افزود: آقای رئیس جمهور پاسخ دهد چرا برجام محرمانه مانده است؟. چرا قرارداد با شرکت های رنو، ایرباس و بوئینگ محرمانه است و کسی از این قراردادها مطلع نیست.

وی با بیان اینکه چرا اف ای تی اف و آی پی سی ( قرار دادهای نفتی) محرمانه امضاء شد، تصریح کرد: بهتر است رئیس جمهور پاسخ دهد که جاسوسان و افراد 2 تابعیتی در نزدیکترین جای دولت چه کاره بودند؟.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آقایان بهتر است در اینستاگرام خود در خصوص ارتباط جیسون رضائیان، نزار زاکا، باقر و سیامک نمازی ها، دری اصفهانی، کاوه مدنی و برخی از جاسوسان و 2 تابعیتی های دیگر با دولت توضیح دهند.

ابطحی بر ضرورت توجه دولت به قانون بودجه و قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد و افزود: دولت روحانی بجای شعار دادن به مشکلات مردم، گرانی ها، ورشکسته شدن تولید کنندگان، واردات بیش از حد محصولات مشابه تولید داخل، فلج شدن اقتصاد کشور توجه کند و بداند مردم از عملکرد دولت رضایت ندارند.

رگفتنی است ئیس جمهور با به روز رسانی صفحه شخصی خود در اینستاگرام اینگونه نوشت: «سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی؛ و تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسان "توسط این دولت" مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدود سازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است.اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند. محرمانه نداریم».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">