ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روز جهانی خاموشی کامپیوتر!

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۷:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

گروهی در کانادا، روز سوم می را روز جهانی «خاموشی کامپیوتر» نامگذاری کرده‌اند و از همه مردم دنیا خواسته‌اند تا در این حرکت با آنها همراه شوند.

امروزه زندگی بدون کامپیوتر، تبدیل به مسأله‌ای باورنکردنی برای بسیاری از مردم دنیا شده است، اما یک سازمان غیر دولتی در کانادا به نام Shutdown Day یا روز خاموش کردن از سال گذشته تلاش می‌کند برای یک روز هم که شده این اتفاق غیر ممکن را ممکن سازد!

هدف این سازمان این است تا به استفاده‌کنندگانِ از این تکنولوژی مدرن نشان دهد، کامپیوتر همه زندگی نیست و با خاموش کردن آن حتی برای ۲۴ ساعت، کارهایِ دیگری در زندگی هست که می‌توان آنها را انجام داد؛ کارهایی از قبیل رجوع به طبیعت، ورزش و معاشرت با خانواده و دوستان.

طرح اولیه این گروه توسط «دنیس بایستروف» یک برنامه‌ریز کامپیوتر در مونترال کانادا شکل گرفت. وی به این نتیجه رسیده بود که بیش از اندازه وقت خود را صرف کامپیوتر می‌کند و از زندگی طبیعی بیرون از دنیایِ کامپیوتر به دور افتاده است.

پس با تشکیل یک گروه و با استفاده از اینترنت، از سالِ ۲۰۰۷ تلاش کرد پیام خود را در سراسر دنیا پخش کند.

این جنبش، تنها با یک پرسش ساده آغاز شد و آن این بود: آیا گمان می‌کنید قادر به زندگی به مدت ۲۴ ساعت بدون کامپیوتر هستید؟

این پرسش ساده، به رخدادی بزرگ در دنیای مجازی تبدیل شد تا جایی که در ماه اول راه‌اندازی وب‌سایت، بیش از یک و نیم میلیون نفر از آن بازدید کردند و در روز ۲۴ مارس ۲۰۰۷ بیش از ۶۵۰۰۰ نفر کامپیوترهای خود را برای یک شبانه روز خاموش کرده و به کارهای دیگر پرداختند.

این حرکت بعدها با راه‌اندازی سازمان غیر دولتی Shutdown Day یا روز خاموش کردن در ایالتِ «کبک» کانادا شکلی منسجمتر به خود گرفت.

هدف اصلی این سازمان غیر دولتی این است که به مردم درباره تأثیرات روانی استفاده بیش از اندازه از کامپیوتر، تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری، موبایل و دیگر وسایل از این دست، هشدار دهد.

همچنین این جنبش می‌خواهد به مردم دنیا نشان دهد که ناخودآگاه با ظهور این تکنولوژی‌ها چه تغییرات حساسی در زندگی‌شان رخ داده است!

امروز دنیس و همکارانش با همکاریِ هزاران داوطلب در نقاط گوناگون دنیا، تلاش دارند به مردم جهان یادآور شوند که به غیر از صفحه مانیتور در دنیا، زیبایی‌های فراوانی برای لذت بردن هست.

  • ۸۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">