ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته کارشناسان، پول از دست رفته به دلیل کلاهبرداری سایبری در هند قابل بازیابی است.
به گزارش سایبربان؛ کلاهبرداری‌های منفی و جرایم سایبری این روزها جزء اصلی گفتگوها هستند و به نظر می‌رسد تقریباً هفته‌ای نیست که در مورد یک کلاهبرداری از مشتری، یک کلاهبرداری قبض برق یا یک کلاهبرداری وام مطلبی وجود نداشته باشد.

دیدن اینکه پول‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید به‌وسیله یک مجرم سایبری به سرقت برود و به حساب‌های مشکوک منتقل شود، ناراحت کننده است. چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند این است که ماه‌ها با پیچ و خم پیچیده رویه‌ها و روند قضایی بانک برخورد می‌کند و هنوز قادر به بازیابی پول نیست.

در طی یک حرکت آگاهی از جرایم سایبری برای جوامع در احمدآباد که به‌وسیله «The Times of India» و پلیس جرایم سایبری گجرات در انجمن «Parshwa Luxuria» سازماندهی شد، کارشناسان واحد سایبری گجرات و یک مبشر سایبری به شرکت کنندگان اطمینان دادند که هنوز راهی برای پس گرفتن پول دزدیده شده وجود دارد.

پلیس جرایم سایبری گجرات راهی برای کاهش نوار قرمز پیدا کرده است. منابع پلیس گفتند که با استناد به ماده‌ای خاص در بخش 457 قانون آیین دادرسی کیفری (CrPC)، کاراگاه‌ها 8. 29 کرور روپیه به 3904 قربانی جرایم سایبری در 2 ماه در سراسر گجرات بازگردانده‌اند.

هِمانت پاندیا (PI Hemant Pandya) از واحد سایبری گجرات گفت : «معمولاً یک مجرم سایبری پول هدف را می‌دزدد، آن را به یک حساب مشکوک واقع در گوشه‌ای دورافتاده از کشور منتقل می‌کند و سپس مبلغ را از طریق دستگاه خودپرداز برداشت می‌کند. اگر قربانی کلاهبرداری را بلافاصله با شماره تلفن 1930 به پلیس اطلاع دهد، بانک حساب مشکوک را مسدود می‌کند. برای آزاد کردن این مبلغ از بانک، قربانیان نیاز به حکم قضایی دارند.»

بخش 457 به یک قاضی این اختیار را می‌دهد که از صلاحدید خود برای صدور دستور آزادی مشروط مبلغ منجمد استفاده کند. پاندیا اظهار داشت که قربانی شناخته می‌شود، اما اعتبار مجرمی که حساب های جعلی را ایجاد کرده ناشناخته می‌ماند.

در این شرایط پلیس به دنبال ضمانت از قربانی است. او باید اعلام کند که در صورت نادرست بودن ادعای آنها یا ادعاهای دیگری نسبت به مبلغ، 1.5 برابر مبلغ بازپرداخت شده را به بانک پرداخت خواهند کرد. پس از انجام این کار، قاضی حکمی را برای آزاد کردن مبلغ مسدود شده اجرا می‌کند.

موفقیت این رویه که در ژوئن 2022 اجرا شد، گروهی از مقامات ارشد وزارت امور داخلی اتحادیه را در 25 فوریه سال جاری به گاندیناگار آورد.

مانیش تاکار (Manish Thakar)، کارشناس سایبری هندی، توضیح داد که کلاهبرداران وب‌سایت‌های جعلی می‌سازند و از همان لوگوی بانک استفاده می‌کنند اما یک حرف در نام آن جایگزین می‌شوند. باید افراد دقت داشته باشند که به جای افتادن در دام‌هایی که کلاهبرداران گذاشته‌اند، با وب سایت‌های رسمی کار کنند.

  • ۰۲/۰۳/۲۹

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">