ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری کارمند یک فروشگاه مواد غذایی در شیراز خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از کارت اعتباری مشتریان کرده بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: فردی که از حسابش برای خرید تعداد بسیاری کارت‌شارژ، برداشت غیرمجاز شده بود برای رسیدگی به موضوع به پلیس فتا مراجعه کرد.

وی اضافه کرد: این فرد مالباخته که رمز اول و دوم کارت خود را یکسان انتخاب کرده بود، پس از اطلاع از اینکه از حسابش مبلغی کسر شده به بانک مراجعه و کارمند بانک پس از بررسی حسابش از وی می‌خواهد در نخستین اقدام رمز کارتش را تغییر داده و برای ارائه شکایت به دادسرا مراجعه کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: با مطرح شدن سه پرونده مشابه که همگی کلمات عبور اول و دوم کارتشان شبیه یکدیگر بوده و همچنین با یک روش از آنها برداشت غیرمجاز و استفاده شده است، کارشناسان را به این نتیجه می‌رساند که متهم تمام این پرونده‌ها یک نفر است.

حسینی افزود: در نهایت با استعلام‌های انجام شده و استناد به اظهارات شاکیان کارمند یک فروشگاه مواد غذایی شناسایی، دستگیر و در تحقیقات، کلاهبرداری از هر سه نفر شاکی از وی مشخص شد.

وی در مورد نحوه کلاهبرداری این فرد از مشتریان فروشگاه گفت: فرد کلاهبردار که از کارمندان فروشگاه بوده با سرقت اطلاعات کارت مشتریان و یادداشت کردن رمز اول آنها، از تعدادی از کارت‌ها که رمز اول و دوم مشابه داشته‌اند با خرید کارت شارژ و فروش آن به مشتریان دیگر کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه تاکنون پنج کلاهبرداری از این فرد کشف شده در مورد این پرونده تصریح کرد: در اختیار قرار دادن رمز و اطلاعات شخصی توسط مشتریان به فروشندگان و دفاتر خدماتی می‌تواند این‌گونه افراد را دچار مشکل کند و همچنین انتخاب رمز و پسوردهای ساده و در عین حال شبیه به یکدیگر می‌تواند زمینه‌ساز این‌ نمونه از کلاهبرداری‌ها باشد.

  • ۹۲/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">