ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رومینگ ملی سراسری شد؟

| چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

رومینگ ملی از دو عنوان مجزا تشکیل شده که در لفظ، جابجایی ارتباطات درون کشور را در بر می‌گیرد و عملا هم همین است؛ رومینگ ملی اجازه می‌دهد که مشترکان اپراتورهای مختلف جهت دستیابی به سرویس بهتر در شبکه‌های همدیگر تردد کنند.

خیلی راحت و مصداقی بخواهیم بگوییم اگر به تیزرهای تبلیغاتی رایتل که بارها از صداوسیما پخش شده دقت کرده باشید، گفته می‌شود که این اپراتور با رومینگ ملی پوششی از خزر تا خلیج فارس یافته است.

رایتل با رومینگ ملی توانست شبکه‌ای به گستردگی ایران بزرگ داشته باشد به این شکل که از ظرفیت‌های قبلی همراه اول و ایرانسل استفاده کرد؛ بنابراین اگر مشترک رایتل باشید در تمامی نقاطی که همراه اول و ایرانسل آنتن دارند شما هم قطعا آنتن خواهید داشت.

پرچم این طرح هوشمندانه و تماما به نفع مشترک قرار بود 22 بهمن ماه بالا کشیده و جشن درخوری برای آن برگزار شود اما یا سنگینی راهپیمایی‌های این روز و حواشی خیره کننده آن اجازه این کار را نداد یا پرچم همچنان نیمه کاره بالا رفته است.

رومینگ در صورتی ملی می‌شود که همراه اول و ایرانسل دست از برخی لجبازی‌های پشت پرده بردارند و شبکه‌های خود را روی یکدیگر باز کنند؛ لجبازی هم شاید واژه مناسبی نباشد و بهتر باشد گفت "غدبازی".

ظاهرا به گوش می‌رسد که رومینگ ملی در تمام کشور مورد پوشش قرار گرفته است! در شرایطی که گذری در معابر تهران به صراحت می‌گوید که هنوز رومینگ اجرای کامل نشده است.

به گزارش تسنیم قطعا تمام اپراتورها در تهران پوشش خوب و جامعی دارند اما برخی اختلالات مقطعی ممکن است شبکه یکی را دچار اختلال کند، یا نقطه کوری وجود داشته باشد که به دلیل نزدیکی به دکل یکی از اپراتورها فقط آنتن‌دهی تک اپراتوری داشته باشد در این شرایط با رومینگ ملی، مشترکان دیگر اپراتورها باید بتوانند از آنتن آن اپراتور استفاده کنند.

تستی که امروز در منطقه نیرو هوایی صورت گرفت، نشان داد که این طرح هنوز اجرا نشده و برخی خطوط زیر چتر پوشش آنتن همچنان بدون آنتن و خارج از دسترس بودند.

آیا رومینگ ملی کاملا اجرا شده است؟ آیا اکنون در تمامی نقاطی که پوشش آنتن وجود دارد، مشترکان در دسترس هستند؟

  • ۹۳/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">