ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: به همت دانشگاه صنعتی شیراز و در راستای هم افزایی با سامانه آموزش مجازی شاد وزارت آموزش وپرورش، از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس بانام دانش رونمایی شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در آیین رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس دانش در فارس، گفت: این سامانه باهدف هم افزایی با سامانه آموزش مجازی شاد راه اندازی شده است و مبنای کار ما در آموزش مجازی سامانه وزارتی است.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: قبل از کرونا و باوجود تلاش های انجام شده در زمینه آموزش مجازی ،باور به این نوع آموزش در کشور وجود نداشت و شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس به لحاظ حفظ سلامت دانش آموزان ، ضرورت استفاده از آموزش مجازی برای تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان را یادآور شد.
وی گفت: باور به آموزش مجازی از گذشته در مسئولان استان فارس وجود داشت و این امر موجب شد تا رویدادهای خوبی در زمینه راه اندازی زیرساخت ها همچون گسترش اینترنت در این استان روی دهد.

اسماعیلی محتوا، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و به ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و گفت: با ترکیب صحیح این ابزار می توان ساختار مناسبی برای آموزش مجازی فراهم کرد و باهمت استاندار و هماهنگی های انجام شده با اداره کل ارتباطات استان، هم اکنون بیش از 95 درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این گونه یکی از نگرانی های همه مسئولین استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت مرتفع می شود.
وی گفت: در ادامه این راه دسترسی به محتوا و اتوماسیون آموزشی لازم بود که در ابتدا با ابتکار خوب وزارت آموزش وپرورش ، شبکه آموزشی شاد تهیه و در اختیار همه دانش آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور قرار گرفت که همچنان در آموزش مجازی برای ما محور و اساس است.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم حفظ حاکمیت آموزش وپرورش بر نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت : هر گروهی که در ایجاد بستر مناسب برای آموزش مجازی تلاش کند ،ما به عنوان متولی آموزش وپرورش آماده همکاری با آن ها هستیم و بر همین اساس در ادامه تلاش های انجام شده در این زمینه ، دانشگاه صنعتی شیراز با همکاری آموزش وپرورش فارس اقدام به راه اندازی اتوماسیون آموزش مجازی دانش نموده است.
مدیر کل آموزش وپرورش فارس با تأکید بر اینکه در هر نوع آموزشی معلم باید محور آموزش باشد ، گفت: در این سامانه علاوه بر حفظ محوریت معلم و شاکله مدرسه، الزامات سند تحول بنیادین رعایت شده است.

 

دو برابر شدن ظرفیت زیرساخت های اینترنتی فارس در افق 1400
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری فارس گفت: زیرساخت های اینترنتی که در افق 1400 برای فارس پیش بینی شده بود ، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش یافته و این امر موجب شد تا تمامی نقاط استان از پوشش شبکه اینترنت برخوردار شود و دسترسی به فضای مجازی برای همه دانش آموزان فراهم شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، احمد احمدی زاده در آیین رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس دانش در فارس، گفت: فارس ازنظر تقسیمات کشوری بزرگ ترین استان کشور است و راه اندازی چنین طرحی در فارس به لحاظ جمعیت دانش آموزی و پراکندگی مراکز آموزشی آن بسیار مهم است.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری فارس گفت: با همکاری وزیر ارتباطات و حمایت وزارت آموزش وپرورش و آموزش وپرورش استان و همچنین حساسیت استاندار و پیگیری های انجام شده ، زیرساخت های اینترنتی که در افق 1400 برای فارس پیش بینی شده بود ، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش یافت.
وی گفت: این امر موجب شد تا تمامی نقاط استان از پوشش شبکه اینترنت برخوردار شود و دسترسی به فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم شود و این گونه یکی از دغدغه های مهم اولیای دانش آموزان درزمینه ادامه روند آموزشی فرزندانشان در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا رفع شود.
احمدی زاده باور جدی به رسالت آموزش وپرورش را رویدادی مهم و بزرگ دانست و گفت: این کار نیز یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در آستانه هفته دولت است که حاصل تلاش ، دانش و تخصص دانشگاه صنعتی شیراز و همچنین مدیریت خوب آموزش وپرورش استان است که می تواند در کنار کمک به ادامه روند آموزش دانش آموزان به صورت مجازی ، موجبات خُرسندی دانش آموزان و والدین آن ها را فراهم نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری فارس با اشاره به حمایت و پشتیبانی خوب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دوران کرولایی درزمینه کمک های مؤمنانه به اقشار آسیب پذیر جامعه ، خواستار تداوم این حمایت ها از خانواده های نیازمند ،به ویژه درزمینه تأمین بخشی از هزینه های اینترنت دانش آموزان نیازمند استان شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این مراسم بابیان اینکه عدم توقف آموزش در کشور در چند ماه اخیر دستاورد مهمی است گفت: آموزش مجازی به خصوص در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است ، بسیار مهم است.
علویان مهر طراحی سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس دانش را بر اساس نیاز کشور در این ایام برشمرد و خواستار همکاری سایر نهادهای مرتبط با آموزش کشور ، جهت توسعه این سامانه شد.

گفتنی است سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس دانش با همکاری دانشگاه صنعتی شیراز و اداره کل آموزش وپرورش فارس و چند شرکت دانش بنیان فعال درزمینه فناوری اطلاعات، باهدف ارائه خدمات آموزش مجازی برخط و غیر برخط به دانش آموزان استان طراحی و راه اندازی شده است.
در مراسم رونمایی از این سامانه معاون استاندار فارس، مدیرکل آموزش وپرورش فارس و رئیس و مسئولان دانشگاه صنعتی شیراز به صورت حضوری و دستیار رئیس جمهور در توسعه دولت الکترونیک، مشاور وزیر آموزش وپرورش، مدیران شرکت های دانش بنیان همکار در این پروژه و تعدادی از مدیران آموزش وپرورش نواحی استان فارس نیز به صورت برخط (آنلاین) حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">