ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از طرح تصدیق الکترونیکی در ثبت اسناد

| يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طرح تصدیق ۲ مرحله‌ای امضا و پرداخت الکترونیک رونمایی شد.
به گزارش قوه قضائیه، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و الهام آزاد دبیر کمیسیون اصل نود مجلس صبح امروز ۲۹ مرداد ماه، در دفتر اسناد رسمی شماره ۴ تهران حضور یافتند و از بخش‌های مختلف این واحد ثبتی بازدید کردند.

حسن بابایی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در راستای افزایش صحت و دقت در اسناد تنظیمی و جلوگیری از هرگونه جعل احتمالی موضوع تصدیق دو مرحله‌ای  امضا و پرداخت الکترونیک در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفت که به همراهی کمیسیون اصل۹۰ این طرح را از فروردین سال گذشته از استان زنجان آغاز کرده و تقریباً در تمام استان‌های کشور نیز این طرح را تا پایان سال ۱۴۰۱ نهایی کرده ایم.

وی افزود:از ابتدای سال جاری در استان تهران طرح تصدیق دو مرحله‌ای  امضا و پرداخت الکترونیک نهایی شد و پس از اینکه طرح مورد تایید کارشناسان قرار گرفت امروز با حضور رئیس کمیسیون اصل نود طرح به طور کامل رونمایی و در کل کشور اجرایی شد.

بابایی گفت: با اعمال این روش که به صورت تصدیق دو مرحله‌ای  امضا و پرداخت الکترونیک است، متقاضی به سردفتر مراجعه می‌کند و پس از احراز هویت اولیه (اسناد هویتی بررسی می‌شود) یک کد ۶ رقمی برای متقاضی ارسال می‌شود و پس از ثبت این کد مراحل نهایی شدن تنظیم سند ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفته و خوشبختانه از زمان اجرایی و آزمایشی شدن این طرح به شدت بحث گزارش‌ها و شکایت در خصوص جعل سند کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین پلتفرم جامع ثبتی در ۲۲ بهمن سال جاری رونمایی می‌شود. بنابراین با نهایی شدن سایر طرح‌ها بسیاری خدمات ثبتی برای مردم به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم به عنوان یک دستگاه پیشرو به نحو احسن خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تمامی اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی به صورت تایید دو مرحله‌ای انجام می‌شود و مشکل خاصی در این خصوص گزارش نشده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: همواره به جمع آوری سیم کارت‌های مجهول در کشور از ناحیه وزارت ارتباطات تاکید کرده ایم تا هر شخصی یک شماره تلفن داشته باشد و همه خدمات به همان شماره تلفن متصل باشد.

وی افزود: گاهی اشخاص شماره تلفن خود را تغییر می‌دهند، ولی متاسفانه به تمامی دستگاه‌ها این شماره تلفن اعلام نمی شود.

صفدر کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پیش از دو مرحله‌ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، این کار با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شود، اما با دو مرحله‌ای شدن آن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می‌شود با این کار، مشخص می‌شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">