ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر آموزش و پرورش با حضور در همراه اول و ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال این اپراتور، نسخه جدید شاد را رونمایی کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور در مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول و محل پشتیبانی فنی اپلیکیشن «شاد»، در آیین رونمایی از نسخه جدید این اپلیکیشن حضور یافتند.

در این بازدید که به میزبانی حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و مدیران ارشد اپراتور اول تلفن همراه برگزار شد، نسخه جدید (۳.۵.۳) اپلیکیشن شاد رونمایی و امکانات ویژه آن توسط علی اکبر حکمتی کیا نماینده همراه اول در پروژه شاد تشریح شد.

توسعه ویژه این نسخه روی «پیام رسان» و تغییر روند آن نیز از حالت استاتیک به داینامیک بوده است. بسط دامنه فعالیتی هوش مصنوعی پایش محتوا به همه کانال ها و گروه ها نیز همزمان با توسعه این نسخه انجام شده است.

امکان تشخیص مشاهده کنندگان در گروه های پیام رسان و همچنین امکان انتقال حساب کاربری نیز از جمله دیگر امکانات اضافه شده به نسخه جدید شاد هستند.

رضا مراد صحرایی در آیین این رونمایی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش طراحان، توسعه دهندگان و مجریان اپلیکیشن شاد اظهار کرد: کودکان و دانش آموزان اصلی ترین سرمایه کشور هستند که هر کاری برای آنها انجام دهیم نشان دهنده توجه به آینده کشورمان است.

وی ادامه داد: همواره دغدغه ما این بوده که بچه ها در فضای مجازی جستجوی سالم و ایمنی داشته باشند زیرا در جنگ ترکیبی و شناختی این روزها، تمرکز بر مغز و ذهن فرزندان شده است که اگر مسیر درستی را برای آنها هموار نکنیم، آسیب پذیر خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه «شاد» نماد خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت است، ابراز کرد: اگر در زمان شیوع کرونا، شاد وجود نداشت واقعا وضعیت بحرانی برای ما پیش می آمد و لذا باید از صمیم قلب از توسعه دهندگان آن تشکر کنیم زیرا کاری که آنها کردند، ستودنی است.

صحرایی صراحتا با بیان اینکه شاد یک حرکت ملی در مسیر عدالت آموزشی بوده است، اشاره ای هم به مأموریت پساکرونایی آن داشت و گفت: اپلیکیشن شاد در فضای پساکرونا مأموریت بزرگی دارد که تبدیل کلاس به محیط یادگیری است و با این رویکرد توقعمان از مسوولان آموزش و پرورش این است که توجه بیشتری به بستر شاد معطوف دارند.

وی این را هم گفت که شاد باید همواره در اختیار دانش آموزان باشد تا در شرایط احتمالی تعطیلی مدارس، مشکلی پیش نیاید.

بازدید از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» نیز در جریان حضور وزیر آموزش و پرورش، صورت گرفت و رضا مراد صحرایی از نزدیک در جریان توانمندی های متخصصان این اپراتور در حوزه پایش بر لحظه و زیرساخت های توسعه یافته بر مبنای آخرین تکنولوژی ها قرار گرفت.

در این بازدید بهروزی قائم مقام همراه اول ضمن تشریح ساختار فنی و شبکه اپراتور اول تلفن همراه، اشاره ای به اهتمام مدیرعامل همراه اول برای توسعه سکوهای دیجیتال داشت و اظهار کرد: با طراحی و توسعه پلتفرم های دیجیتالی نظیر روبیکا، ذره بین، شاد، اوانو و سرمایه گذاری در سکوهای دیجیتال رو به توسعه، توانستیم سهم ترافیک داخلی در دیتاسنترهای خود را به حدود ۵۵ درصد برسانیم که قبل از آن 20 درصد بود.

گفتنی است کارشناسان و تکنسین های مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با مانیتور لحظه ای پلتفرم هایی نظیر شبکه دانش آموزی «شاد» به دنبال این هستند هر زمان اتفاق خاصی در روند سرویس دهی آنها مشاهده شود، واکنش لازم و به موقع را در رفع مشکل داشته باشند.

همراه اول به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، مأموریت خود را «تحقق رویای دیجیتال» عنوان کرده و با چشم انداز تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف «توانمند سازی اکوسیستم دیجیتال»، تلاش می کند نقش خود را در توسعه روزافزون کشور به خوبی شناخته و مسوولانه ایفا کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">