ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رکود اقتصادی و هشدار گوگل به کارمندانش

| يكشنبه, ۴ دی ۱۴۰۱، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر گوگل هشدار داده که تعداد بیشتری از کارمندان این شرکت در معرض خطر تغییر رتبه‌بندی به علت عملکرد نامناسب خواهند بود. وخیم تر شدن شرایط اقتصادی در امریکا موجب شده شرکت های فناوری در این کشور نیز سختگیری های خود را در قبال کارکنانشان افزایش دهند.

به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، گوگل هشدار داده انتظار می‌رود تعداد کمتری از کارمندان این شرکت برمبنای یک سیستم بررسی عملکرد جدید که از سال آینده اجرایی می‌شود، نمرات بالا کسب کنند.

در یک جلسه جدید در هفته گذشته، مدیران گوگل جزئیات بیشتری از روند بررسی عملکرد کارکنان این شرکت را بر مبنای شاخص های جدید ارائه کردند. بر اساس این سیستم جدید، گوگل تخمین می زند که 6 درصد از کارمندان تمام وقت در گروهی با رتبه پایین قرار می گیرند که آنها را در معرض خطر انجام اقدامات اصلاحی ضروری قرار می دهد. این رقم در مقایسه با 2 درصد قبلی افزایش چشمگیری یافته است. علاوه بر این میزان ارتقای کارمندان گوگل از 27 درصد به 22 درصد کاهش یافته است.

وخیم تر شدن شرایط اقتصادی در امریکا موجب شده شرکت های فناوری در این کشور نیز سختگیری های خود را در قبال کارکنانشان افزایش دهند و از جمله ارتقای رتبه آنها را دشوارتر کنند. کارشناسان هشدار می دهند سختگیری گوگل تا بدان حد است که برای کسب بالاترین رتبه و «تاثیر تحول‌آفرین»، یک کارمند باید «به چیزی نزدیک به غیرممکن دست یافته باشد» و «بیش از آنچه ممکن است» در فرایندهای حرفه ای مشارکت داشته باشد.

در اوایل سال جاری، گوگل فرآیند جدیدی را برای بررسی عملکرد معرفی کرد که با نام Google Reviews and Development یا GRAD شناخته می شود.اما کارمندان گوگل بیم دارند که در نهایت به طور دقیق رتبه بندی نشوند. این نگرانی با موجی از اخراج در صنعت فناوری تشدید می شود. در حالی که گوگل تاکنون از کاهش گسترده مشاغلی که سایر شرکت های فناوری مانند متا را تحت تاثیر قرار داده است، اجتناب کرده است، اما، کارکنان این شرکت هم مضطرب شده اند و بیم دارند که اخراجی های بعدی می توانند از بین آنها باشند.

  • ۰۱/۱۰/۰۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">