ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رگولاتور مخابرات را جریمه کند

| شنبه, ۷ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

انتظار داریم سازمان تنظیم مقررات برای ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه ، مکانیزم‌‏های جبرانی و جریمه‌‏ای را برای اپراتور اول اعمال

کند.

دکتر رمضانعلی صادق‌‏زاده , رییس کمیته مخابرات مجلس , درگفت وگو با خبرنگار ایلنا, درخصوص اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر ثبت نام سیم کارت در پایان سال 85 ، با بیان این که وزارت ICT در اسفندماه سال 84 مجوز واگذاری 10 میلیون سیم کارت را از شورای اقتصاد گرفته است، گفت: با توجه به بند "ج" سیاست‌‏های مربوط به اصل 44 و برنامه پنج ساله چهارم، که شرکت‌‏های دولتی را مجبور به کوچک‌‏تر شدن می‌‏کند و همچنین چشم‌‏انداز 20 ساله ، فربه شدن شرکت‌‏های دولتی از جمله شرکت ارتباطات سیار مغایر با این اصول است.

وی ، با اشاره به اجرای بند "ج" سیاست‌‏های اصل 44 که شرکت ارتباطات سیار باید به شرکتی سودده تبدیل و سپس واگذار شود، اظهار داشت: با توجه به این اصل که فعالیت شرکت‌‏ها به عنوان بنگاه‌‏های اقتصادی باید توجیه اقتصادی داشته و سپس وارد بورس شود، به این ترتیب شرکت ارتباطات سیار نیز سه سال پس از آن که به عنوان شرکتی سودده شناخته شد می‌‏تواند از طریق سازمان خصوصی‌‏سازی ارزش‌‏گذاری شود.

دکتر صادق‌‏زاده ، با اشاره به صحبت‌‏های مسوولان وزارت ارتباطات و تلاش آنها برای سودده کردن شرکت ارتباطات سیار، یادآور شد: آنها می‌‏خواهند خود را به شرکتی سودده و قوی تبدیل کنند.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی , با بیان این که ارتقای کیفیت باید شرط اول شبکه تلفن همراه باشد، خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات به عنوان یک نهاد حاکمیتی و ناظر بر فضای فرکانس کشور موظف است بر عملکرد همه اپراتورها چه دولتی و چه غیردولتی نظارت داشته باشد و در صورتی که این اپراتورها نتوانند به تعهداتشان عمل کنند , طبق تصویب آیین‌‏نامه‌‏هایی , مکانیزم جبرانی و جریمه‌‏ای برای‌‏ آنها در نظر بگیرد.

دکتر صادق‌‏زاده ، گفت: سازمان تنظیم مقررات باید برای ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه به اپراتور اول فشار آورده و در صورت عدم ارتقای کیفیت ، مکانیزم‌‏های جبرانی و جریمه‌‏ای را برای آن اعمال کند.

  • ۸۵/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">