ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات گفت: صاحب نظران و کارشناسان، راه کارها و راهبردهای چگونگی رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری نرم افزار را ارایه کنند.

مهندس عبد المجید ریاضی، در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: معاونت فناوری اطلاعات حاضر است پروژه‌ای را برای یافتن راه کارهای مناسب به منظور دست یافتن به اهداف تعیین شده، تعریف کند.

وی افزود: بر این اساس، راهبردهای علمی و اقتصادی دست یافتن به صادرات یک میلیارد دلاری نرم افزار، می‌تواند در قالب این پروژه بررسی و طرح شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت و پتانسیل کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات، کمتر از کشورهایی مانند بنگلادش نیست و باید استعدادهای موجود در این حوزه را فعال کنیم.

مهندس عبد المجید ریاضی در خصوص سازمان و نهادهای موثر در این زمینه نیز گفت: بررسی و یافتن راه کارهای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری نرم افزار باید در دو حوزه اقتصادی و صنعتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بررسی ظرفیت‌های موجود و مطالعات مورد نیاز در این زمینه باید از سوی برنامه‌ریزان اقتصادی کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بررسی چگونگی تحقق این هدف، از نظر، علمی، فنی و اجرایی باید توسط وزارت‌خانه‌های " علوم، تحقیقات و فناوری"، "صنایع و معادن" و "ارتباطات و فناوری اطلاعات" و با استفاده از تجربیات بخش خصوصی داخلی و سایر کشورهای همطراز صورت گیرد.

معاون فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه نیز یکی دیگر از نهادهای تأثیرگذار در این حوزه است که می‌تواند با برقراری تعاملات بین المللی، زمینه را برای حضور نرم افزارهای ایرانی در سطح جهانی، آماده کند.

وی اظهار داشت: تحقق صادرات سالیانه یک میلیارد دلاری، نیاز به یک برنامه ملی دارد و نباید جنبه فردی یا بنگاهی پیدا کند.

وی افزود: در صورتیکه دسترسی به این هدف دور از ذهن تلقی شود، باید دلایل آن از طریق یک کار علمی و پژوهشی ارائه شود.

وی با بیان این مطلب که این موضوع باید یک هدف راهبردی برای کشور تلقی شود و نیاز به مطالعات راهبردی دارد، گفت: نتایج این پژوهش می تواند مفید بوده و مشکلات تحقق این هدف را مشخص کند.

  • ۸۶/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">