ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئوس نظام جامع فیلترینگ تدوین شد

| يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

سر فصلهای پیشنهادی "نظام جامع سالمسازی فضای سایبر کشور" توسط دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی تهیه شد.

به گزارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع رسانی، بر اساس جلسات مشترکی که به همت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگانی از شورای عالی اطلاع رسانی، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و کمیته تعیین مصادیق در محل مرکز پژوهش های مجلس تاکنون تشکیل شده است، 25 اولویت برای ساماندهی فضای سایبر کشور در نظر گرفته شده است.

تشکیل ستاد هماهنگی سالم سازی فضای سایبر، تخصیص بودجه لازم برای سالم سازی فضای سایبر، تخصیص منابع مالی لازم برای اجرا و نظارت بر فیلترینگ و تدوین نظام جامع سالم سازی فضای سایبر از جمله رئوس اولیه شناخته شده است.

دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، آمادگی خود را در خصوص مدیریت مواردی از قبیل تدوین نظام جامع سالم سازی فضای سایبر، تدوین پیش نویس قوانین موردنیاز برای سالم سازی فضای سایبر، اطلاع رسانی جامع راجع به سالم سازی فضای سایبر، آموزش عمومی راجع به استفاده صحیح از اینترنت، اطلاع رسانی جامع راجع به مقررات ناظر به فیلترینگ، تاکید بر سالم سازی محتوا (مبتنی بر دریافت) از سوی کاربران در سطوح خانگی آموزشی اداری، راهبری پروژه های مرتبط با بهینه سازی سالمسازی اینترنت (حمایت از فناوری ها و ابزارهای مرتبط)، طراحی و راه اندازی موتور جستجوی ملی به زبان فارسی و حمایت از تولید کنندگان محتوای الکترونیکی و ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی اعلام کرده است و بر همین اساس سر فصلهای پیشنهادی "نظام جامع سالمسازی فضای سایبر کشور" توسط دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی تهیه شده است.

"نظام جامع سالمسازی فضای سایبر کشور" نظامی برای افزایش کارکردهای بهینه شبکه های رایانهای است و سالم سازی فضای سایبر را مورد تاکید قرار داده است.

در این نظام جامع مبانی سالمسازی فضای سایبر، روندهای موجود در جهان و همچنین آینده در بحث سالمسازی فضای سایبر و وضعیت موجود سالمسازی فضای سایبر در ایران به عنوان سرفصل هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرند، گنجانده شده است.

انواع نگرشهای مطرح به بحث سالمسازی فضای سایبر، مباحث حقوقی و قانونی، معرفی انواع فعالیتهای مربوطه و شرح و گردش کارهای مربوط به آنها، بحث نهادها در حوزه سالمسازی فضای سایبر به خصوص اینترنت، معرفی بحث های مربوط به سیاست کلان در خصوص سالمسازی فضای سایبر، آسیب شناسی، انتقادات، چالش ها، مشکلات فنی، روش های فنی جدید سالمسازی فضای سایبر جزء رئوس اصلی این نظام جامع قرار داده است.

در نهایت ایجاد و حمایت از خدمات و محتواهای سودمند و جذاب در فضای سایبر و هدایت کاربران به سمت استفاده صحیح مورد توجه اساسی است.

گفتنی است با طبقه بندی رئوس ذکر شده، می توان پس از تهیه کامل اجزای این طرح، اجرای آن را در دستور کار قرار داد.

  • ۸۶/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">