ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اهمیت موضوع «نفوذ» ما را بر آن داشت تا برای بررسی و تحلیل این موضوع با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به گفت‌وگو بنشینیم. بخشی از گفت‌وگوی تسنیم با سردار جلالی به این شرح است:

 

تعریف شما از زیرساخت‌های تغییر چیست؟

- سردار جلالی: زیرساخت‌های تغییر، نفوذ، هدایت و کنترل آمریکایی‌ها بر حوزه‌ اجتماعی ما را تولید و تثبیت می‌کند. یکی از این زیرساخت‌ها، فضای اینترنت است که با افزایش سرعت آن محتوای مورد نظر خود را در این فضا وارد می‌کنند.

آنها(آمریکایی‌ها) با ارائه شبکه‌های مجازی به کشورهایی مثل ایران درصددند فرهنگ غربی را ترویج و  فرهنگ ایرانی را تخریب کنند.

با توجه به اهمیت فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد؛ آقای تقی‌پور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که می‌خواهیم پهنای باند را افزایش دهیم، مقام معظم رهبری گفتند که وقتی این پهنای باند افزایش پیدا کند، ضریب نفوذ هم افزایش پیدا می‌کند، ایشان فرمودند چه محتوایی می‌خواهد درون اینترنت با این پهنای باند جریان پیدا کند، به تولید محتوا و کنترل کردن آن هم فکر کرده‌اید.

برای این سوال‌ها به دنبال پاسخ گشتند تا رسیدند به شورای عالی فضای مجازی و نهایتاٌ این شورا شکل گرفت تا فضای اینترنت را کنترل کند و نگذارد محتوای (تخریب‌کننده) غربی در آن جریان یابد، اما الان و با این اوصاف باید پرسید که چرا توسعه اینترنت بدون هیچ مصوبه‌ای انجام می‌شود و رئیس‌جمهور هیچ توجهی به این شورا نمی‌کند؛ مثلاٌ شبکه تلگرام بر خلاف مقررات کشور ما در انتخابات نقش‌آفرینی کرد و زمانی که تبلیغات ممنوع بود به تبلیغات‌ ادامه دادند و خبر رای دادن آن آقا و خانمی که در حصر هستند را این شبکه‌ها اطلاع‌رسانی و از این ابزار برای تکمیل استراتژی خود استفاده کردند.

با تحلیل استراتژی آمریکایی‌ها و بررسی میزان هماهنگی آن با حرکت‌هایی که در داخل انجام می‌شود می‌توان به اصل ماجرا پی‌ برد. یکی از این هماهنگی‌ها محدودسازی بودجه‌های رسانه ملی و ایجاد شبکه‌های مختلف برای مقابله با آن است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">