ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی شمیرانی - موضوع اپراتور سوم از ابتدای برگزاری مقدماتش با ابهامات و تعدد مدیریتی مواجه بود. در خصوص این پروژه هر از چندگاهی مسوولان متعددی به اظهار نظر و اعلام اخبار و شرایط می پرداختند. اما در نهایت این شرکت فناوری اطلاعات و به تعبیری شخص مدیر عامل آن بود که مسوولیت برگزاری مزایده اپراتور سوم را بر عهده گرفت.

از آن زمان به بعد نیز به جز چند خبر، اخبار لحظه ای از آخرین تغییرات و تحولات مربوط به این پروژه مهم از سوی این شرکت مخابره نشد.

به آرشیو اخبار مربوط به اپراتور سوم در اینترنت هم که مراجعه کنید، برخی خبرها به نقل از روابط عمومی شرکت فناوری اطلاعات و برخی نیز به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و سایر مراجع منتشر شده است.

نتیجه این عدم اطلاع رسانی به هنگام به خصوص در این اواخر که اخبار غیر رسمی زیادی نیز از سوی کاندیدهای مشارکت در این مزایده شنیده می شود، منجر به ورود یک مرجع جدید در مزایده اپراتور سوم بود.

بر این اساس و بنا به دلایل نامشخص، گروهی که از ابتدای برگزاری مزایده اپراتور سوم، مسوولیت اطلاع رسانی یک اپراتور خارجی و برقراری ارتباطات داخلی ایشان را بر عهده گرفته بود، هم اینک به جای روابط عمومی شرکت فناوری اطلاعات یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به انتشار آخرین اخبار مربوط به نتایج برگزاری مزایده اپراتور سوم می کند.
این در حالی است که اخبار منتشره از سوی این گروه نه مورد تایید و نه تکذیب مسوولان دست اندرکار پروژه اپراتور سوم قرار می گیرد. بدیهی است چنانچه شرکت فناوری اطلاعات یا شخص مدیر عامل آن یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات بدون اعلام قبلی مسوولیت اطلاع رسانی از این پروژه را به گروه مذکور واگذار کرده می بایست، این مهم را به اطلاع عموم برساند.

چرا که در غیر اینصورت و با عدم اطلاع رسانی مجری این مزایده، احتمال انتشار اخبار و تحلیل های جهت دار از سوی گروه مذکور به عنوان حامی و مسوول اطلاع رسانی یکی از شرکت های حاضر در مزایده و حتی سایر مراجع فاقد صلاحیت مواجه خواهیم بود.

نتیجه چنین روندی نیز انتشار اخبار نادرست، بدون متولی و گاه کاملا جهت دار است که مسوولان برگزاری مزایده اپراتور سوم باید بدانند که در آن صورت مسوولیت و هزینه به مراتب بیشتری باید برای اطلاع رسانی به هنگام و رفع فضای شکل گرفته بپردازند.

حتی در صورت بروز هر نوع مشکلی، صلاح بر این است که مجری مزایده خود ابتکار عمل را در دست بگیرد تا مانع مراجعه و کسب اخبار از سوی رسانه ها از مراجع متفرقه شود که این موضوع نیز مشکلات بیشتری را برای مجریان به بار می آورد.

اگرچه دو روز قبل ظاهرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اقدام به انتشار اطلاعیه مهم و البته دو خطی کرده و اعلام کرد: " بدین وسیله اعلام می شود، منبع رسمی و قانونی انتشار اخبار مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد. بدیهی است که هرگونه تفسیر و تحلیل رسانه ها و ... نظر رسمی این سازمان نخواهد بود. "

با این وجود جا دارد تا گذشته از این شفاف سازی اولیه و نسبتا دیر هنگام، سازمان مذکور و یا مرجع مجری اپراتور سوم، جلوتر از سایر مراجع که به زعم ایشان تلویحا غیر رسمی قلمداد شده اند، اقدام به اطلاع رسانی کنند تا ...
منبع : فناوران

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">