ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت ارتباطات زیرساخت از راه اندازی شبکه ارتباطی چندرسانه ای مبتنی بر IP با هدف تبادل ترافیک صوتی بین استانی اپراتورهای تلفن ثابت و همراه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به منظور تبادل ترافیک صوتی بین استانی اپراتورهای تلفن ثابت و همراه، فناوری چند رسانه ای (IMS ) مبتنی بر آی پی در ۳۵ نقطه شبکه ارتباطات زیرساخت کشور (شامل ۳۱ نقطه مرکز استانی و چهار نقطه اصلی) راه اندازی می شود.

لطف الله سبوحی معاون طرح و توسعه فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت دراین باره گفت: فناوری چند رسانه ای مبتنی بر IP امکان تبادل انواع ترافیک صوتی بین اپراتورها و جابجایی ترافیک بین استانی اعم از ثابت به موبایل، موبایل به ثابت، ثابت به ثابت و موبایل به موبایل را برای اپراتورها و مشترکان آنها فراهم می کند.

وی توضیح داد: این شبکه وظایفی را که شرکت ارتباطات زیرساخت از نظر قانونی برعهده دارد به صورت کامل عملیاتی می کند و علاوه بر آن با اجرای این طرح، تعامل با طرح ترابردپذیری (MNP) برای مشترکان تلفن همراه در شبکه بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اجرایی خواهد شد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: با توجه به ساختار جدید شبکه های تلفن همراه که مبتنی بر فناوری IMS هستند با پیاده سازی این شبکه در سطح زیرساخت، امکان تعامل با شبکه های موبایل فراهم شده است؛ به نحوی که ترافیک صوتی با کیفیت مناسب تبادل خواهد شد.

به گفته سبوحی، طراحی شبکه این پروژه در مرحله پایانی است و به زودی فرآیند اجرایی تامین تجهیزات آن آغاز می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">