ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان بهزیستی: وایبر ایرانی ساختیم

| يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۴۸ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از راه‌اندازی اولین شبکه اجتماعی مجازی ایرانی خبر داد و گفت: این شبکه، همان وایبر ایرانی است که قرار بود ایجاد شود و اکنون رایزنی‌های لازم با مخابرات برای پوشش مناسب آن انجام شده است.

مجید رضازاده در رابطه با تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی آسیب‌های اجتماعی گفت: در فضای مجازی کارهای بسیاری انجام شده به طوری که نشست کمیته علمی را طی روزهای 4 و 5 آبانماه در این زمینه داریم.

وی گفت: فضای مجازی را باید قبول کنیم که مانند فضای واقعی هم قابل استفاده و منفعت است و هم می‌تواند ایجاد آسیب کند. 

 

به شبکه های اجتماعی به چشم فرصت نگاه کنیم نه تهدید!

وی ادامه داد: نمی‌توان جلوی چنین فضایی را گرفت، حتی اگر همه آن آسیب‌ساز باشد، بلکه باید به آن به چشم یک فرصت نگاه شود و کارهای آموزشی که با کتاب و فیلم و تربیت مربی زمان‌بر است می‌توان با این شبکه‌ها به سرعت انجام داد، البته به شرطی که به درستی طراحی شود و فضا به این سمت برود. 

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: ما به دنبال استفاده از این فضاها هستیم و به عنوان فرصت به شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنیم و هر چقدر اینگونه نگاه افزایش یابد، از تهدیدهای آن کم می‌شود و هر چقدر به شکل دشمن به آن نگاه کنیم، دائم برای جوانان و خانواده ها تهدید محسوب خواهد شد. 

رضازاده گفت: واقعیت این است که نمی‌توانیم جلوی این شبکه ها را بگیریم و فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی را تأیید نمی‌کنم، هر چند در جایی ممکن است برای یک مدت مشخص مناسب باشد، اما اینکه برای همیشه بتوانیم سایت‌ها و شبکه‌ها را فیلتر کنیم امکانپذیر نیست و تأثیر مناسب هم نمی‌گذارد. 

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: البته ایجاد محدودیت برای زمانی محدود و در جاهای مشخصی خوب است، مثلا در مورد اعتیاد باید با آن مقابله شود، اما برای مدت و جای مشخصی کاربرد دارد و نباید تمام اهداف و تلاش ها به سمت بستن و فیلتر کردن شبکه‌ها باشد چرا که نتیجه آن آسیب‌دیدن جامعه است. 

 

رونمایی از شبکه اجتماعی کاملا ایرانی

به گزارش فارس وی از رونمایی نسخه اولیه یک شبکه اجتماعی مجازی در کشور خبر داد و گفت: از علل شکست شبکه‌های ایرانی این است که مخاطب ندارند، به همین دلیل برای آن فکری کرده‌ایم که چگونه مخاطب جذب کنیم. 

رضازاده گفت: این شبکه مجازی مانند شبکه‌های معمولی دیگر است، اما ویژگی‌های خاصی دارد، به طوری که پیام‌های سلامت در دسترس است، باکس‌های مختلفی دارد و سرور آن ایرانی است. این شبکه اجتماعی مجازی، همان وایبر ایرانی است که در گذشته قرار بود ایجاد شود. 

وی ادامه داد: اعضای این شبکه، شبکه‌های واقعی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی و سازمان‌های مرتبط با آن است که به ترتیب به شبکه اضافه می‌شوند. 

 

رایزنی با مخابرات برای پوشش شبکه اجتماعی ایرانی

وی در مورد سرعت و حمایت سرور این شبکه گفت: سازمان مخابرات باید همراهی لازم را داشته باشد که البته رایزنی‌ها انجام شده، از نظر فنی و سرعت اینترنت، این شبکه حمایت شود. 

وی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم شبکه اجتماعی ملی جذاب شود، گفت: مسئولان باید کمک کنند تا مردم به آن اعتماد داشته باشند. 

 

تاثیر غیرمستقیم شبکه‌های اجتماعی روی آسیب‌ها

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در رابطه با افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیشتر شدن شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: نباید اینگونه نگاه کنیم که شبکه‌های اجتماعی روی آسیب‌ها تأثیر مستقیم دارند، بلکه با تأثیر غیرمستقیم باعث افزایش برخی از آسیب‌ها مانند طلاق می‌شوند، به طوری که یک خانواده زمینه چنین آسیبی را دارد و این شبکه‌ها آن را افزایش می‌دهد. 

وی تأکید کرد: باید روی فرصت‌ها بیشتر کار شود و می‌توانیم به نکات مثبت این شبکه‌های اجتماعی توجه کنیم

نظرات  (۱)

ایشالا کی رونمایی میشه حالا؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">