ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یازدهمین اجلاس کمیته‌ی مشورتی بین دولت‌ها در مورد کاربرد فناوری فضا برای توسعه پایدار برای حضور حدود سی نفر از نمایندگان پانزده کشور آسیا و اقیانوسیه به میزبانی سازمان فضایی ایران و با همکاری سازمان ملل متحد (اسکاپ) از تاریخ 12 تا 16 شهریور ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید حسن شفتی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر افزود: اجلاس تحت پوشش کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در منطقه آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) و با هدف همکاری و هماهنگ سازی کاربرد فنون فضایی در سطوح ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود و نحوه همکاری و کاربرد موثر فناوری فضایی را بخصوص در زمینه‌های بلایای طبیعی، هواشناسی، ارتباطات، سنجش از دور و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی بررسی می‌کند.

این اجلاس و کمیته‌های فرعی تخصصی آن هر ساله با همکاران سازمان ملل متحد در کشورهای عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود و در اجلاس گزارش کمیته‌های چهارگانه تخصصی ارائه می‌شود. در سال جاری علاوه بر اجلاس اصلی دو کمیته فرعی تخصصی نیز در روز‌های 12 تا 14 شهریور برگزار می‌شود و طی سه روز به مباحث کارشناسی و علمی خواهند پرداخت سپس نتایج کمیته‌های فرعی تخصصی در اجلاس اصلی که در روز‌های 15 و 16 شهریور به ریاست سازمان فضایی ایران در اصفهان برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد و در پایان گزارش نهایی که حاوی نتایج جلسات گروه‌های تخصصی خواهد بود تهیه و به تصویب خواهد رسید.

در همین اجلاس اصلی که سال گذشته طی دو روز در شهر بنگلور هندوستان با حضور نمایندگان سازمان‌های فضایی چهارده کشور منطقه و با همکاری اسکاپ وبه میزبانی سازمان فضایی هند تشکیل شد علاوه بر موارد متنوع مطروحه پیشنهاد تاسیس دفتر آگاهانه مدیریت بلایا که قبلاً توسط جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرا ارائه شده بود مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و با تلاش سازمان فضایی ایران در مصوبه اجلاس مورد استقبال، تقدیر و حمایت قرار گرفت.

  • ۸۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۱)

میشه درباره ارتباط سازمان فضایی با بحث جامعه اطلاعاتی توضیحات دقیقی ارایه کنید. --------------------------------------------- توضیح: همانطور که می دانید جامعه اطلاعاتی تنها به معنی اینترنت نیست و کلیه ابزار و ادوات ارتباطی را نیز در بر می گیرد.فناوری های فضایی نیز نقش مهمی در توسعه ارتباطات و دسترسی به اطلاعات دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">