ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر اجرایی نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات ( IST2018 ) با اشاره به اینکه سازمان های داخلی حمایت محتوایی از جویشگرهای بومی نمی کنند، افزود: هر چند سازمان های داخلی برخی از اطلاعات خود را بر روی صفحات وب قرار می دهند اما اطلاعات خاص خود را برای حمایت محتوایی در اختیار جویشگرهای بومی قرار نمی دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا یاری امروز سه شنبه درنشست خبری نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در سالن کنفرانس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر سازمانی اطلاعات خاص خود را که مردم به آن نیاز دارند، در اختیار جویشگر بومی قرار دهد، آنها نسبت به رقبا خارجی ارجحیت پیدا می کنند.
وی اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی سیاستگذاری کرده که جویشگر بومی در اولویت سازمان های داخلی قرار گیرد اما خیلی از سازمان این کار انجام نمی دهند.
مدیر آموزش، همکاری های بین المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان فناوری اطلاعات هم به دنبال تهیه و ابلاغ دستورالعملی در این زمینه بود که فکر می کنم این کار هم انجام نشد.
وی با اشاره به اینکه موتورهای جستجوگر بومی باید مورد حمایت محتوایی قرار گیرند، گفت: یکی از نقاط ضعف جویشگرهای بومی این بود که نتوانستند محتوی بومی را از سازمان های داخلی بگیرند.
یاری ادامه داد که علیرغم حمایت هایی که برای تحقق این کار انجام گرفته اما تابحال جستجوگرهای فارسی نتوانستند محتوای بومی را در اختیار بگیرند تا از این طریق ارجحیتی نسبت به رقبای جارجی پیدا کنند.
وی ادامه داد: قرار است مرکز ملی فضای مجازی تدبیری بیاندیشد که چگونه می توان از این جویشگر بومی ( فارسی جو و یوز ) حمایت های محتوایی کرد تا مزیت رقابتی برای آنان به وجود آید .
یاری با اشاره به اینکه حمایت محتوایی سازمان ها از جویشگرهای بومی دست یافتنی است، گفت: باید علت یابی کرد که چرا سازمان ها از طرح حمایت محتوایی جویشگرهای بومی، استقبال نکردند.

** درصد زیادی از مردم جویشگرهای بومی را نمی شناسند
دبیر اجرایی نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات ( IST2018 ) اظهار داشت: مطالعه میدانی که اوایل سال جاری انجام شده نشان می دهد که درصد زیادی از مردم جویشگرهای بومی را نمی شناسند.
وی افزود: هرچند 2 جویشگر بومی، پارسی جو و یوز چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده اند اما این مطالعه میدانی نشان می دهد که مردم جویشگر بومی را نمی شناسند.
یاری افزود: درصدی که این جویشگرها را می شناسند، هم می گویند که گوگل دقت بهتری دارد و لزومی ندارد به سراغ جویشگرهای بومی برویم.
وی افزود: این مطالعه میدانی برای پیام رسان ها و جستجوگرهای بومی انجام گرفته، نشان می دهد که اغلب مردم پیام رسان های بومی را می شناسند ولی می گویند اعتمادی به آنها نداریم ولی در مورد جویشگر بومی می گویند که ما آنها را نمی شناسیم.
مدیر آموزش، همکاری های بین المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به همین دلیل جویشگرهای بومی باید به سراغ برند سازی بروند و از این طریق خودشان را به مردم بشناسانند.
وی با اشاره به اینکه جستجوگرهای بومی باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: تنها حمایتی که از جستجوگرهای بومی در حال حاضر انجام می شود، نگهداری سرورهای آنان است که بخشی در این پژوهشگاه است و بخشی هم در سازمان فناوری اطلاعات است.
یاری با اشاره به اعطای جایزه مسابقه چالش نوآوری در حاشیه برگزاری این سمپوزیوم، گفت: از طریق مراجعه به وب­گاه سمپوزیوم امکانی فراهم شده بود که استارتاپ ها و شرکت های فعال در حوزه ICT چالش­ های نوآوری در حوزه های کاری خود را مطرح کنند تا نوآوران بتوانند برای حل آن چالش­ ها را با راه حل های علمی و کاربردی ارائه کنند که در سمپوزیوم جایزه نوآوری به ایده های برتر ارایه می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">