ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه سککوک راه‌اندازی شد

| دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

سومین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رونمایی از «سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار» (سککوک) سپری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سککوک سامانه ای برای ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است که از جمله خدمات ویژه آن می توان به ارائه کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه های سککوک، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت و تامین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکارهای مدیرن مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف 500 میلیون ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از این سامانه در جمع خبرنگاران گفت: در این سامانه می توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت تجاری مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه و سایر نیازها با یکدیگر معامله کنند.
به گفته «صادق نجفی»، کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط شامل صنایع، صنوف، بازرگانان و تعاونی ها با دربرگیری ویژه کسب و کارهای خانگی و همه تامین کنندگان، مصرف کنندگان و کسب و کارهای مرتبط با آنها می توانند عضو سامانه سککوک شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: اعضای عمومی می توانند پس از طی همه مراحل بررسی و ارزیابی مدارک، کد دائم سککوک دریافت کنند تا اطلاعاتشان در سامانه قابل دسترس و جست وجو بوده و امکان تماس با آنان فراهم شود.
وی ادامه داد: یک «عضو عملیاتی» از همه خدمات تعریف شده برای عضو عمومی بهره برده و از خدمات ویژه سامانه «بی تو بی» مانند پرداخت و دریافت اعتباری با استفاده از برات الکترونیکی استفاده می کند.
نجفی بیان داشت: امروز رقابت فشرده و نزدیکی را بین تولیدکنندگان شاهدیم؛ از این رو باید برای کاهش هزینه ها اقدام کرد و راه اندازی سامانه سککوک اقدامی در همین زمینه است.

** شناسایی با امضای دیجیتال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا درباره چگونگی تشخیص اهلیت افراد در این سامانه، اعلام کرد: با توجه به وجود قوانین و مقررات تجارت الکترونیک، افراد بر اساس امضای دیجیتال خود شناسایی می شوند.
وی اضافه کرد: بررسی نیازهای افراد و شرکت ها و تایید آنها در این سامانه، توسط شرکت «توسن» که شرکت راه اندازی کننده سککوک است، انجام می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">