ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک نوآوری است که امکان تسهیل در پرداخت مالیات و مالیات ستانی عادلانه را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، «رضا باقری اصل» در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی اظهار داشت: این سامانه با ارائه ریزتراکنش ها و تعامل بین عرضه کنندگان و مشتریان داده‌های مالیاتی را به صورت هوشمند فراهم می‌کند و منجر به مالیات ستانی شفاف و عادلانه می‌شود.

وی افزود: سامانه مودیان زیر بنای دولت پیش بینی پذیر است و فرایندهای خرید و فروش با صدور صورتحساب‌های الکترونیک شفاف است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه خدمات الکترونیک کشور شکل گرفته است گفت: در این چند سال اخیر شدت فناوری به قدری زیاد بوده است که شاید قابل درک نباشد، زحمات بسیاری توسط بخش غیردولتی در این حوزه کشیده شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات به خاطر زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌ها صورت گرفت که ۲۰ درصد توسط دولت و ۸۰ درصد توسط بخش خصوصی بوده است.

باقری اصل خاطر نشان کرد: همچنین شیوع کرونا نیز در توسعه فناوری ها و خدمات الکترونیکی تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی حوزه مالیات از ۱۳۸۴ مطرح شد گفت: امروز با زحمات سازمان مالیاتی کشور سامانه مودیان برای فعالان اقتصادی آماده سازی شده است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: خدماتی از جمله سفته و چک الکترونیک زیرساخت‌هایی است که برای فعالان اقتصادی فراهم شده است و اکنون با این اتفاقات، همه می‌توانند از مزایای الکترونیکی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: چندین نسل از مهندسین داده مشارکت کردند تا به جایگاه امروز برسیم و شاهد تراکنش های میلیونی در عرصه های مختلف از جمله بورس و سهام عدالت باشیم ضمن اینکه هنوز عقب‌ماندگی داریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">