ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه موقعیت‌یاب در اورژانس راه‌اندازی شد

| يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

با راه‌اندازی سامانه هوشمند موقعیت‌یاب، تماس گیرندگان با اورژانس ۱۱۵، از اعلام موقعیت مکانی بی نیاز شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس مدیر مرکز مدیریت حوادث حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از این پس تماس گیرندگان با اورژانس از اعلام موقعیت مکانی بی نیاز می‌شوند.

محمدجواد مرادیان با بیان این که هنگام تماس از طریق تلفن همراه با اورژانس، موقعیت مکانی تماس گیرنده روی سیستم پاسخگو مشخص می‌شود ادامه داد: مسیر کم ترافیک و اطلاعات موقعیت مکانی بلافاصله به گوشی تکنسین‌های اعزامی به محل حادثه ارسال می‌شود.

وی گفت: این سامانه هم اکنون در پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های شیراز، استهبان، نی ریز، خرم بید، سپیدان و رستم فعال است و به زودی در دیگر شهرستان‌های استان فعال خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس ادامه داد: با همکاری کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، این امکان فراهم شده است و اشتباهات سهوی و عمدی در ارسال آدرس محل حادثه و آسیب از بین می‌رود.

سلیمان پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس هم گفت: کارشناسان این اداره کل در مدت ۷ ماه این سامانه را تهیه کرده اند و به زودی، امکان مشاهده موقعیت مکانی تماس گیرنده از طریق تلفن ثابت هم فراهم می‌شود.

به گفته سلیمان پور، به زودی این سامانه برای استفاده سازمان آتش نشانی هم اجرایی می‌شود.

  • ۰۱/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">