ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامسونگ درگیر بحران سیاسی و مالی

| چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

دادستانی کره جنوبی که شرکت سامسونگ را یکی از اصلی ترین متهمان مرتبط با پرونده «پارک گئون هی» رئیس جمهوری استیضاح شده این کشور می داند، تلاشهای خود را برای به دام انداختن مسئولان آن دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا، این تازه ترین پرده از سناریوی رسوایی است که در نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی پس از ورود زنی به نام «چوی سون سیل» به این مکان و دسترسی وی به اسناد محرمانه کشوری به دلیل رابطه نزدیک و دوستانه با رئیس جمهور آغاز شده است.
«جی وای لی» رئیس اجرایی سامسونگ که ۴۸ سال دارد و از نسل سوم روسای این شرکت بنام جهان است، به اتهام تبانی این هفته نزدیک به ۱۵ ساعت از سوی بازجویان دادستانی کره جنوبی مورد بازخواست قرار گرفت.
او متهم است که در نقل و انتقالات مالی مرتبط با شرکت های زیر مجموعه خانم «چوی» دست داشته و در این کار با فرد رئیس جمهوری هم تبانی کرده است.
او البته یک بار دیگر و حدود سه هفته قبل نیز به دادستانی احضار شد و در پارلمان نیز به سئوالات نمایندگان و هیات بازرسی پاسخ داد و می گوید که هیچ جرمی مرتکب نشده است.
جزییات زیادی در باره این پرونده منتشر نشده است اما پیشتر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده بود که ۶۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از سوی شرکت های بزرگ کره ای از جمله سامسونگ و هیوندا به شرکت های تحت اداره خانم «چوی» واریز شده است.
این زن به دلیل فساد مالی، سوء‌استفاده از قدرت، تردد به نهاد ریاست جمهوری و به دلیل بحران سیاسی و مالی که ایجاد کرده دستگیر و رئیس جمهوری کره جنوبی نیز ماه دسامبر سال قبل از سوی پارلمان استیضاح شد و دادگاه قانون اساسی باید در باره سرنوشت وی تصمیم بگیرد.
دادستانی کره جنوبی سئوال و جواب ها را کافی ندانسته و تاکید کرده است که در تلاش برای صدور حکم دستگیری رسمی رئیس سامسونگ است.
ماموران دادستانی کره جنوبی البته اواسط آبان ماه سالجاری نیز به مقر اصلی سامسونگ یورش برده و دفاتر و اسناد آن را مورد بررسی قرار دادند اما به دلیل آنکه مدرکی در این بازرسی ها دال بر گناهکار بودن رئیس شرکت سامسونگ پیدا نشد، وی همچنان فعالیت آزادانه خود را ادامه می دهد.
از سوی دیگر دادستانی کره جنوبی اعلام کرد که به دنبال بازداشت چهار نفر دیگر از مدیران ارشد اجرایی سامسونگ از جمله «پارک سانگ جین» رئیس بخش الکترونیک این شرکت است، اما به اتهامات آنها اشاره ای نشده است.
گفتنی است، گروه سامسونگ که کمپانی مادر سامسونگ الکترونیکس به شمار می رود، حدود یک پنجم از کل تولید ناخالص ملی این کشور را بر عهده دارد، ضمن اینکه بزرگ ترین کارآفرین کشور مذکور نیز هست.

  • ۹۵/۱۱/۲۷

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">