ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت مرتبط با اینترانت ملی مسدود شد

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

ایتنا - پس از انتشار مقاله «اینترنت ملی شوخی است» پاسخ زیر از سوی مدیر کل محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایتنا ارسال گردیده است:
برادر گرامی جناب آقای مهندس محمود اروج‌زاده

مدیر محترم سایت ایتنا

در پی درج مطلبی با عنوان "چرا اینترنت ملی شوخی است" در تاریخ 10/4/85 خواهشمند است متن جوابیه ذیل را به منظور روشنگری اذهان عمومی در آن سایت ارسال فرمایید.
پروژه اینترنت ملی سایت رسمی ندارد

در پی ارسال گزارشی در آن سایت تحت عنوان «چرا اینترنت ملی شوخی است» در خصوص هاست شدن سایت پروژه اینترنت ملی با آدرس www.ini.ir در دیتاسنتر Theplanet واقع در آمریکا به اطلاع می‌رساند که این سایت هیچ‌گونه وابستگی رسمی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و مورد تایید این وزارت نمی‌باشد.

گفتنی است در حال حاضر پروژه اینترنت ملی وب سایت رسمی ندارد و متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت رسمی وزارت به آدرس www.ict.gov.ir و سایت دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور به آدرس www.ict.ir دریافت کنند.
یادآور می‌شود از آن‌جا که مبنای قضاوت نویسنده مطلب در خصوص بحث اینترنت ملی، سایت www.ini.ir بوده است، به نظر می‌رسد شرط عدالت را در بررسی موضوع در نظر نگرفته و در نهایت نتیجه‌گیری عالمانه و عادلانه‌ای از این بحث نشده است.

محمود هراتیان‌نژادی

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی
---------------------------------------------------------------
توضیحات ایتنا:

با تشکر از توجه مهندس هراتیان‌نژادی مدیر کل محترم روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به اطلاع می‌رساند:

- نام و دامنه سایت «اینترنت ملی» بخوبی القاکننده این واقعیت است که سایت متعلق به دستگاهی دولتی است(نام دامنه به اسم مرکز تحقیقات مخابرات ایران ثبت شده) و به همین دلیل در فضای وب به عنوان سایت رسمی این پروژه شناخته شد. همچنین سایت (همانطور که در پای همه صفحات آن درج گردیده) توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران راه‌اندازی یا اداره می‌گردد که از زیرمجموعه‌های «رسمی» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد، و تا قبل از انتشار مقاله موردنظر در ایتنا، هیچ تکذیبی در باره انتساب سایت به این پروژه منتشر نشده بود. بنابراین معرفی آن به عنوان سایت رسمی اینترنت ملی، کاملا متعارف و منطقی می‌نماید.

- این که سایت پروژه اینترنت ملی با بی‌دقتی و بی‌توجهی به اصول مورد ادعای خود، در آمریکا میزبانی گردد، کاملا نقض غرض و مایه تاسف خواهد بود، و از این رو در رسانه‌ها مورد انتقاد جدی قرار می‌گیرد. اما پاسخ وزارت ICT نشان از تلاش برای توجه به این نکته مهم دارد که جای خوشحالی است. ایتنا از هر گونه توضیح و پاسخ دیگر استقبال می‌نماید.
توضیح جدید:

- از صبح امروز، دسترسی به سایت اینترنت ملی به راحتی امکان‌پذیر نیست، و با ورود به سایت، صفحه اصلی آن قابل مشاهده نمی‌باشد(ظاهرا حذف شده است). البته در لحظه انتشار این خبر، صفحات داخلی آن از جمله INIl Projects و INI Vision و Press Room و Partner with INI هنوز مستقیما قابل دسترسی هستند.

  • ۸۵/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">