ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت‌ها نمی‌توانند جایگزین کاریابی‌ها باشند

| چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی با بیان اینکه سایت ها نمی توانند جای کاریابی های واقعی را بگیرند، گفت: سایت ها به خاطر نداشتن مشاور و هویت مشخص جایگزین مناسبی برای کاریابی ها نیستند.

بابک هاشمی پور در گفت و گو با ایرنا، با بیان آنکه راه اندازی سایت های شغلی بر بستر نادرستی قرار دارد، اظهار داشت: دفاتر کاریابی های غیردولتی هویت معلومی دارند و مدیر و آدرس آن مشخص است اما هر کسی بدون معرفی خود می تواند یک سایت راه اندازی کند.

وی با اشاره به زیان هایی که می تواند جمع آوری اطلاعات افراد توسط سایت های بی نام و نشان داشته باشد، افزود: در بسیاری از موارد این سایت ها حتی یک دفتر نیز ندارند و به راحتی می توانند از این مشخصات سوءاستفاده کنند.

رئیس انجمن های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی سراسر کشور با بیان آنکه کاریابی ها می توانند در کنار فعالیت خود یک سایت تبلیغی نیز داشته باشند، ادامه داد: کاریابی های غیرمجاز و سایت هایی که به ظاهر در این بخش فعالیت می کنند به طور معمول در ارائه خدمات رایگان و یا آنکه نیاز به حضور کارجو نیست، وارد می شوند اما بتدریج که منفعت بالایی کسب کردند و خسارت زیادی به کاریابی های مجاز که 14 سال به شکل قانونی فعالیت می کنند، وارد نمودند از دور خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه در کسب و کار، فرد باید اهلیت داشته باشد، افزود: مشخص نبودن هویت باعث شده تا در فضای مجازی این اهلیت از بین برود.

هاشمی پور با بیان آنکه حتی در آمریکا نیز به عنوان مرکز تجارت الکترونیک، سایت های کاریابی بدون مشاوره کارجویی را به کارفرما معرفی نمی کنند، افزود: اگر مشاوره نباشد هرکسی با راه اندازی یک سایت می تواند ادعای کاریابی کند.

وی با بیان آنکه براساس قوانین باید با سایت های غیرمجاز برخورد شود، افزود: به جای پاک کردن صورت مسئله باید ضمن عدم اعطای مجوز به متخلفان، برای برخورد با متخلفان اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اتخاذ شود.

یادآور می شود، یکی از مهمترین موارد در کاریابی ها، مصاحبه حضوری برای جوینده کاریاب از سوی مسئولان کاریابی است تا بتوانند موقعیت شغلی متناسب با شرایط هر فرد را برای شغل بیابند که در سایتهای کاریابی این مهم انجام نمی شود.

  • ۹۳/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">