ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر کشور ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد و گزارشی درباره اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر در کشور رخ داده است، ارائه شد.

وی بیان کرد: در ابتدا گزارشی درباره فوت مهسا امینی ارائه شد و فرمانده کل انتظامی کشور درباره نحوه مواجهه فراجا با این موضوع و اتفاقات و اعتراضاتی که رخ داد، مطالبی را مطرح کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بعد امنیتی مطالبی را درباره وقایع اخیر ارائه کرد، علاوه بر این ۵ تن از نمایندگان مجلس هم نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کردند و پیشنهاداتی هم به دستگاه‌های اجرایی دادند.

 

فضای مجازی باید قانونمند باشد

موسوی درباره زمان رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی گفت: بخش عمده‌ای از کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحریک شدند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر مجلس آن است که بر اساس واقعیت‌های جامعه مردم باید بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند اما هنوز تصمیم گیری قطعی درباره رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی اتخاذ نشده است.

وی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: برخی از بازداشت شدگان جوانانی بودند که در یک فضای هیجانی در روزهای اولیه در اعتراضات حضور پیدا کردند که این افراد آزاد شدند.

موسوی بیان کرد: برخی از افراد هم که عقبه تشکیلاتی نداشته باشند، آزاد خواهند شد و احتمالاً با آنان مدارا می‌شود. اما افرادی هستند که به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته در اغتشاشات حضور یافته‌اند که همان طور که در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است، افرادی که با معاندان ارتباط داشتند قطعاً مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل خواهد داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: درگذشت مهسا امینی اتفاقی بود که رخ داد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان بر این اعتقاد هستند که حتماً باید احکام شرع، ارزش‌ها، اصول انقلاب و حجاب به عنوان اصول قانون اساسی اجرایی شود و تکالیف شرعی مورد توجه قرار گیرد و ما باید نسبت به انجام تکالیف مسئولیت داشته باشیم.

وی درباره رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها چون واتساپ و اینستاگرام، گفت: تاکید بر این بود که بخش عمده‌ای از کسانی که در این اغتشاشات حضور داشتند از بستر شبکه‌های مجازی تأثیر گرفتند. تا زمانی که اغتشاش و آشوب وجود داشته باشد، براساس مصوبات مقامات، این وضعیت ادامه پیدا می‌کند، اما طبیعتاً تصمیم قطعی در این باره به قانون نیاز دارد که مجلس شورای اسلامی براساس واقعیات جامعه تصمیم می‌گیرد و تاکید بر این است که مردم باید از این فضا استفاده کنند و در عین حال بستر فضای مجازی نباید مورد استفاده دشمنان قرار گیرد.

موسوی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و آموزش و تحقیقات مأموریت داد که گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته ارائه کنند. ۳۰ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">