ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی مخابرات: انحصارگرایی نداریم

| سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی در حوزه‌های ثابت و سیار «اَبَر‌شبکه ارتباطی کشور» در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
به گزارش آنا، محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی در حوزه‌های ثابت وسیار، گسترده‌ترین شبکه زیرساختی مخابراتی یا اَبَر‌شبکه «ارتباطی کشور» در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: در واقع می‌توان با توجه به وسعت شبکه زیرساختی و ارتباطی مخابرات در تمامی مناطق شهری، بین شهری و روستایی از آن به عنوان یک ابرشبکه ارتباطی یاد کرد که در مواقع عادی و غیرعادی، تامین نیاز‌های تمام مشتریان و اپراتور‌های ثابت و همراه را بر عهده دارد و به همین دلیل در بحث شاخص‌های مقایسه ای، قیاس مخابرات با سایر اپراتور‌ها قیاس مع الفارق است.

 بیدخام خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان ابر شبکه ارتباطی کشور، در حال حاضر اقدامات توسعه‌ای و بهینه سازی و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی علی رغم تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی و نبود منابع لازم را با تلاش شبانه روزی مجموعه مخابرات جبران کرده و روز به روز بر گسترش این شبکه عظیم مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های بخش اینترنت و ارتباطات، ممارست می‌ورزد.

وی یادآورشد: همچنین تمام شاخص‌های کیفی و کمی شبکه بر طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت شبانه روزی و ۷ در ۲۴ توسط همکاران پرتلاش شرکت مخابرات در مسیر پایش و ارائه سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی به نحو پایدار در حال انجام است.

 بیدخام افزود: تمام فعالان حوزه آی‌سی‌تی چه در حوزه ثابت و چه همراه، ۹۵درصد از زیرساخت‌های خود را از شرکت مخابرات تامین می‌کنند و این نشان‌دهنده نبود انحصارگرایی در شرکت مخابرات است؛ بنابراین در اینکه این مجموعه‌ها به شبکه‌سازی و ارائه خدمات ارتباطی به صورت فراگیر تمایل ندارند، جای تامل دارد. همچنین، بر اساس تصریح وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات موظف است بخش اصلی سرمایه‌گذاری را به سمت توسعه زیرساخت‌ها برده و شبکه انتقال در استان‌ها را ارتقا دهد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به مطالب گفته شده، برخورد‌ها با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی، در مقایسه با سایر شرکت‌ها متفاوت است، چرا که مخابرات موظف است در تمامی نقاط و روستا‌های کشور سرویس‌های ارتباطی ارائه دهد، اما از سایر اپراتور‌ها چنین انتظاری نیست.

 بیدخام تاکید کرد: بدیهی است شرکت‌های ارائه خدمات  ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) با استفاده از زیرساخت شبکه‌های ثابت می‌توانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوشبختانه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور است.

وی همچنین اعلام کرد: یکی از وظایف و فعالیت‌های اصلی در صنعت مخابرات توسعه زیرساخت ارتباطی است و شرکت مخابرات این مسئله را در دستور کار دارد و هرچه زیرساخت ارتباطی کشور توسعه یابد شاهد نوآوری‌های بیشتری در صنعت مخابرات و طبیعتا فناوری‌های دیجیتال خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: با توجه به مطالب پیش گفته، امیدواریم تمام افراد و فعالانی که در حوزه ارتباطات کشور و مراجع حاکمیتی هستند، طبق سنوات گذشته، بر ضرورت توسعه در بخش ارتباطات تاکید داشته و به فکر حوزه ICT کشور باشند تا با حمایت‌های نهاد‌های بالادستی شاهد ارتقاء کیفیت شبکه ارتباطی کشور بوده و بتوانیم در کنار هم به توسعه و بروز رسانی تجهیزات مخابراتی کشور، حمایت لازم و کافی از ابرشبکه ارتباطی کشور و در نهایت تحقق هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان کمک کنیم.

 

  • مخابرات از شرکت‌های کوچک و نوآور برای توسعه ارتباطات در کشور حمایت می‌کند

در خبر دیگری از این شرکت معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اهمیت نقش شرکت‌های بزرگ در موفقیت شرکت‌های کوچک گفت: شرکت‌های بزرگ که توسعه محور هستند اگر موفق شوند می‌توانند شرکت‌های کوچک را حمایت کرده تا آنان نیز به موفقیت دست یابند.

به گزارش آنا، همایش یک روزه استارت آپ دمو مخابرات و فناوری اطلاعات با هدف تقویت ایده ها و روش‌های جدید ، نوآورانه و خلاقانه در توسعه کسب و کارها وهمچنین حمایت از استارت آپ ها به عنوان بستر توسعه کارآفرینی نوین در راستای رونق و جهش تولید در سال «مهار تورم و رشد تولید » با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ،معاونین ،مدیران ارشد و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران ۲۶ تیر ۱۴۰۲ در منطقه مخابراتی البرز برگزار شد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در این همایش با تاکید بر اهمیت نقش شرکت های بزرگ در موفقیت شرکت های کوچک گفت: شرکت های بزرگ که توسعه محور هستند اگر موفق شوند می توانند شرکت های کوچک را حمایت کرده تا آنان نیز به موفقیت دست یابند .

داوود زارعیان معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران ‌گفت: شرکت های بزرگ در دنیا محور توسعه هستند به شرطی حمایت شوند و همکاری و تعامل با شرکت های نوآورانه را دنبال کنند.

وی با تاکید بر نقش دولت در تصمیم های خصوصی سازی ، آزاد سازی عمومی سازی و مقررات گذاری گفت: با ورود انقلاب صنعتی چهارم خصوصی سازی شرکت بزرگ با حمایت های خوبی روبرو نشد و این عرصه سیاست های مدونی وجود نداشت اما اکنون جامعه به بلوغ رسیده تا بتواند این  منشور را به خوبی اجرایی و پیاده سازی کند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات با بیان اینکه سیاست های راهبردی شرکت مخابرات ایران بر مبنا شش اصل است که از بین این اصول توجه به  شرکای تجاری و ورود به سرویس های دیجیتال در اولویت قرار دارد گفت: در بحث همکاری با شرکای تجاری بزرگ و کوچک  مصمم هستیم  این همکاری را به جد دنبال کنیم و در برنامه ریزی ها در نظر داریم ۲ هزار شریک تجاری داشته باشیم و از توان و قابلیت های آنان استفاده کنیم تا به نتایج مطلوب در اینزمینه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه مخابرات ایران با حمایت از شرکت های کوچک استارت آپ و دانش بنیان می تواند با محصولات جدید به بازارهای جدید راه پیدا کند افزود: این شرکت آمادگی دارد با شرکت های کوچک و دانش بنیان مشارکت کند و با حمایت از ایده های آنان استفاده کند.

امیدواریم برنامه امروز در مخابرات منطقه البرز شروع خوبی باشد برای حمایت از شرکت کوچک و نوآورانه و نتیجه آن موجب توسعه ارتباطات در کشور باشد.

 اولویت حمایت شرکت مخابرات از استارت آپ ها باعرق ملی

در این همایش همچنین باقری مدیر توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران ، شبکه سازی، فرصت یابی، فرصت کاویی برای ایجاد شرایط مطلوب ارایه سرویس ها توسط شرکت های کوچک نوآورانه را از جمله فعالیت ها ی شرکت مخابرات برای توسعه دانست و گفت: این شرکت آمادگی دارد و باعرق ملی با تمامی شرکت رقیب همکاری کند تا به نتایج مطلوب دسترسی یابد.

وی با بیان اینکه همایش امروز با عنوان استارت آپ دمو مخابرات  و فناوری اطلاعات در منطقه البرز ، نخستین همایش با هدف تقویت ایده ها و روش جدید نوآورانه و خلاقانه در توسعه کسب و کار ها و همچنین حمایت از استارت آپ هاست گفت: شرکت مخابرات ایران جریان انقلاب صنعتی چهارم با هدف رشد صنعت ICT در کشور دنبال می کند و یکی از دغدغه های اصلی این شرکت است.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه اکنون شرکت مخابرات ایران در انقلاب چهارم صنعتی قرار دارد گفت: ICT  در کشور با  خلاء  حاکمیتی روبروست و فعالان این صنعت رشد چندانی ندارند.

وی افزود: شرکت مخابرات برای پیشرفت و توسعه انقلاب چهارم صنعتی سه راهبرد جریان سازی، رویداد های مخابراتی و ایجاد فضای نوپای را ابلاغ کرد تا موجب رشد صنعت ارتباطات شود.

 حمایت از صنایع کوچک ، خرد و متوسط در کشور

طهمورث لاهوتی اشکوری معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران، نیزدرهمایش استارت آپ دمو مخابرات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران در منطقه البرز مهم ترین برنامه این سازمان را حمایت از صنایع کوچک ، خرد و متوسط در کشور اعلام کرد و گفت: رسالت عمده در حمایت از صنایع کوچک، ارائه خدمات مشاوره برای پیوند بین سرمایه گذار و صاحبان ایده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر برنامه های سازمان، اذعان داشت: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک، توسعه و تکمیل تمامی زیر ساخت های مورد نیاز و بهبود فضای کسب وکار صنایع کوچک کشور به عنوان عامل اثر گذار برای تبدیل ایده های فناورانه و از اهم برنامه های سازمان  است.

لاهوتی اشکوری گفت: ۹۴ درصد از صنایع کشور در زمره صنایع کوچک و خرد با نیروی انسانی کمتر از صد نفر هستند که توجه به آن ها جزو اولویت ها ی سازمان است.

وی اظهار داشت: لازم است صنایع خرد و کوچک و متوسط بر اساس ساختارموجود، در موضوع حمایتی در بخش توسعه فناوری ، خدمات دریافت کنند و همچنین به لحاظ ساختار غیر قابل پیش بینی مالی نیز، در قالب خدمات مشاوره ای از حمایت لازم برخوردارشوند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران با ارزشمند شمردن برگزاری رویدادهای استارت آپ در ایران، با عنوان حمایت از این گروه صنعتی خاطر نشان کرد: فراهم کردن زمینه های لازم برای به هم رساندن سرمایه گذار و صاحبان ایده فرصت بزرگی در توسعه فناوری تلقی می شود و برگزاری این نشست ها، زمان و شرایط این اتصال را فراهم می کند.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری نشست های B۲B  گفت: از صاحبان ایده دعوت می شود به عنوان ایده پرداز در این نشست ها حاضر شوند تا بتوانند از حمایت لازم سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران، برخوردار و از این فرصتی که بین فناوران و کارگزارن ایجاد شده است در بخش های گوناگون خدمات دریافت کنند.

در این همایش یک روزه که با هدف تقویت ایده ها و روش‌های جدید ، نوآورانه و خلاقانه در توسعه کسب و کارها وهمچنین حمایت از استارت آپ ها به عنوان بستر توسعه کارآفرینی نوین در راستای رونق و جهش تولید در سال مهار تورم و رشد تولید با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ،معاونین ،مدیران ارشد و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد ‌، ۱۰ مقاله ارائه شده برتر توسط شرکت‌های استارت آپی در حوزه های شبکه نسل پنجم ، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (lot) ، Big data ، خودروهای متصل به شبکه هوشمند مورد بررسی قرار گرفت و سه مقاله با عناوین  سامانه مخابرات ابری هوشمند ، اتورو و هوریتا به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">