ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنی با دبیر مجمع ناشران الکترونیکی

| دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

پریسا سجادی - دقیقا روز دوشنبه 6 آبان ماه، در ششمین روز برگزاری دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال حوالی ساعت 11 تا 12 نیم روز، جناب آقای مهندس عیسی‌ زارع‌پور، رییس دفتر توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع 40 تا 50 خبرنگار با لحنی رسا و با قید «رسما» اعلام کرد که «از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجمع ناشران الکترونیک مجوز قانونی ندارد و هر فعالیتی زیر این عنوان انجام شود، غیر قانونی است.»

اهمیت و حساسیت این خبر آن را صدرنشین اخبار «فناوران» کرد اما این صدرنشینی ظاهرا به مذاق اهالی مجمع ناشران الکترونیک خوش نیامد، پاسخگویی در برابر رسانه و شرح ما وقع را برنتافتند. براین اساس ذکر چند نکته ضروری است.

1- جناب آقای احمدی، دبیر محترم مجمع ناشران الکترونیک! اعلام نظر رسمی یک مقام دولتی در جمع خبرنگاران را نمی‌توان پرده‌پوشی کرد.

حتی اگر مجمع، دبیر خوش لحنی مثل شما داشته باشد و با تهدید به توقف انتشار روزنامه و توهین به خبرنگاران و سردبیر، روزنامه فناوران را به خاطر درج اخبار دقیق، صریح و برپایه حقیقت، متهم کند.

2- جناب آقای احمدی، دبیر محترم مجمع ناشران الکترونیک! «روزنامه فناروان» امروز 686 شماره است که منتشر می‌شود؛ تنها روزنامه تخصصی حوزه ICT که بدون پشتوانه و گرایش سیاسی، در شرایط دشواری که قلم زدن بهای چندانی ندارد و به سادگی می‌توان با توهین و تحقیر اهالی‌اش را تهدید به بیکار شدن کرد - فرآیندی که در نشریات ایران روال و به دفعات تجربه شده است- یکه و تنها با تمامی کم و کاستی‌ها، با همه فراز و فرود‌ها و تنگنا‌هایی که شاید هیچکدام از مخاطبان عزیز روزنامه از آن خبر نداشته و ندارند راه خود را به سلامت طی کرد و رسالت مقدس خود را قربانی منافع‌اش نکرد، پس کمی در انتخاب الفاظ و نسبت‌هایی که به اهالی این نشریه می‌دهید، دقت کنید!

3 – جناب آقای احمدی، دبیر محترم مجمع ناشران الکترونیک! روزنامه فناوران در طول دوره فعالیت دو سال و چند ماهه خود، هرگز به خاطر خوشایند شخص، صنف یا سازمانی، یک خط از قلم‌اش به بیراهه نرفته و با اراده استوار در مسیر اطلاع‌رسانی شفاف برای توسعه ICT کشور، صادقانه و شفاف گام برداشته است. پس با چند جمله در حین عصبانیتی که علت آن بر ما هنوز روشن نیست، با شرافت یک رسانه بازی نکنید!

4 – جناب آقای احمدی، دبیر محترم مجمع ناشران الکترونیک! اگر روزی مجمع ناشران الکترونیک در روزنامه فناوران به عنوان تشکلی رسمی و قانونی به مخاطبان معرفی شده است، حال امروز به هر دلیلی که ما در پی کشف آن هستیم به عنوان نهادی غیر قانونی از زبان یک مقام رسمی معرفی می‌شود، این وظیفه ماست که حقیقت را دریابیم و عوامل کشف حقیقت را گرد هم آوریم و در این، میان وظیفه شما پاسخگویی است.

ما (روزنامه فناوران) همواره حسن‌نیت خود را نسبت به بخش خصوصی فعال به عنوان پیش قراول توسعه ICT در کشور، ابراز و اثبات کرده‌ایم و شکی در آن نیست. پس اگر مجمع ناشران الکترونیک در مقابل اعلام نظر رسمی عیسی زارع‌پور پاسخ‌، اعتراض یا توضیح برحقی دارد، ما اعلام می‌کنیم که در جبهه مجمع با تمام قوا می‌جنگیم؛ اما فقط با تکیه بر رسالت رسانه‌ای‌مان و با پرچم توسعه ICT، نه به خاطر ترس از توهین و تهدید به توقف انتشار روزنامه از سوی جناب آقای احمدی، دبیر محترم مجمع ناشران الکترونیک.

منبع : فناوران

  • ۸۷/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">