ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرمایه‌گذاری عربستان روی فضای مجازی در انتخابات 96

| يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از محورهای متصور در حوزه تهدید در سال جاری، محور سایبری است و اگر در فضای نظامی هر گونه تهدید جدی برای ما وجود داشته باشد پیشقراول آن تهدید حتما یک تهدید جدی سایبری خواهد بود.

سردار غلامرضا جلالی در نخستین نشست مدیران کل پدافند غیرعامل استان های کشور که در وزارت کشور تشکیل شد، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری افزود: سال 95 سالی پرتلاطمی در حوزه انقلاب اسلامی تلقی می شود، مقام معظم رهبری نیز خط مشی کلی کشور را در این زمینه تعیین و رویکردهای کلی را بررسی و تبیین کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور درباره تهدیدات سایبری از طرف کشورهای همسایه گفت: در عربستان سرمایه گذاری کلانی در حوزه دفاعی - سایبری، یعنی آفند و پدافندانجام گرفته است، وقتی دشمن این چنین هزینه می کند، حتما قصد انجام کاری را دارد، بخشی که خیلی مورد توجه عربستان و کشورهای همسو است اینکه در فضای سایبر بتواند در حوزه های اجتماعی تاثیر گذاشته و مدیریت کنند و این بستری دارد به نام شبکه های اجتماعی، نکته مهم این است که شبکه اجتماعی امکان برقراری پالایه های اجتماعی ما خارج از کنترل حکومت را برقرار می کند.
به گزارش سایت پایداری ملی، سردار جلالی با توجه به تهدیدات پیش رو در فضای مجازی گفت: مشخص شده در حوادث آتی خصوصا انتخابات 96 دشمن از جمله عربستانی ها سرمایه گزاری کرده، ظرفیت های سایبری و مجازی را به کارگیری کنند به نوعی که ظرفیت ها فضای سیاسی اجتماعی داخلی کشوررا پایش کرده از هر حادثه کوچکی بتواند حادثه ای بزرگ تولید کنند، این حوادث نشان می دهد که فضای اجتماعی سیاسی کشور در حال پایش است و وقوع حادثه ای از این ابزار پتانسیل شعله ور شدن دارد.
وی افزود: ‌اگر قرار است کشور از شبکه های اجتماعی استفاده کند باید بتوانیم برای آن شبکه های اجتماعی مدیریت و کنترل داشته باشیم و با تهدیدات و آسیب های آن مقابله کرده از فرصت های آن استفاده کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">