ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 خودروساز ژاپنی از تکنولوژی هوش مصنوعی برای افزایش تمرکز حواس رانندگان و همینطور کاهش آمار تصادفات خبر داده است.
کمپانی های خودروسازی از تکنولوژی و همینطور فناوری های جدیدی در محصولات خود استفاده می کنند تا نه تنها بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند بلکه بر امنیت محصولات خود نیز افزوده و آمار تصادفات را کاهش دهند.
میتسوبیشی، خودروساز ژاپنی از ورود هوش مصنوعی به خودروهای خود خبر داده که می تواند تمرکز رانندگان در حین رانندگی را افزایش داده و در صورت هر گونه حواس پرتی به آنها هشدار دهد. ورود هوش مصنوعی به خودروهای ژاپنی در حالی است که نسل آینده خودروها، خودروهایی بدون سرنشین خواهند بود که می توانند امنیت جاده ها و کاهش تصادفات را رقم بزنند.
تولید کنندگان شرکت خودروسازی میتسوبیشی الکترونیک یکی از گروه های زیرمجموعه میتسوبیشی معتقدند با کمک فناوری می توان به حفظ یا افزایش تمرکز راننده ها پرداخت. برای مثال با کمک این فناوری جدید می تواند هر گونه حواس پرتی یا خستگی در راننده ها را تشخیص و هشدار داد.
برای اولین بار در صنعت خودروسازی جهان، میتسوبیشی الکترونیک از فناوری جدیدی استفاده می کند که از توانایی یادگیری الگوریتم لازم برای آنالیز اطلاعات وسیله های نقلیه مانند سرعت یا چگونگی رانندگی، علائم حیاتی راننده ها مانند ضربان قلب، شیوه تنفس یا چرخش سر استفاده کرده و می تواند هر گونه خطری را قبل از وقوع آن به راننده ها هشدار دهد.
این تکنولوژی با استفاده از اطلاعاتی که در رانندگی های قبلی جمع آوری کرده، رانندگی عادی را با پیش بینی های الگوریتمی که شخص در حال رانندگی است مقایسه کرده و در صورت هر گونه بی احتیاطی یا حواس پرتی به راننده هشدار می دهد. مهندسان میتسوبیشی معتقدند، این فناوری و تکنولوژی جدید تا ۶۶ درصد از خطا و همینطور حواس پرتی در رانندگان می کاهد.
به گزارش مهر فناوری هوش مصنوعی جدید در نمایشگاه «Tokyo Motor Show» رونمایی و بر خودروها نصب خواهد شد تا خودروهای جدید با هدف کاهش آمار تصادفات و همینطور حفظ جان رانندگان وارد بازار خودروسازی شوند.

  • ۹۴/۰۸/۰۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">