ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشور کویت قصد دارد با کاهش اتکای خود به نفت و گسترش بخش خصوصی از طریق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی، به سبد اقتصادی خود تنوع ببخشد. بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و عربستان نیز طی سال‌های اخیر، سیاست‌های مشابهی را با هدف به حداقل رساندن وابستگی به صنعت نفت، اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش برنا؛ پروژه یاد شده که بخشی از چشم‌انداز کویت ۲۰۳۵ محسوب می‌شود، این کشور را به یک مرکز مالی و تجارت بین‌المللی به رهبری بخش خصوصی تبدیل خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی شرکت گلوبال دیتا، درآمد خدمات مخابراتی کویت از ۲,۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۲.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش خواهد یافت که منشأ آن درآمد حاصل از داده‌های تلفن همراه و اینترنت پهن باند ثابت است.

کویت اولین کشور عربی خلیج فارس نیست که برای کاهش وابستگی خود به نفت دست به چنین اقداماتی می‌زند. به عنوان مثال، ابوظبی نیز در نظر دارد با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند فین‌تک، فناوری‌های پاک و خانه‌های هوشمند در آینده به مدلی از شهرهای هوشمند تبدیل شود.
در حال حاضر وزارت ارتباطات کویت، با همکاری شرکت نوکیا در حال نوسازی شبکه فیبر به منظور ارائه اتصال پرسرعت پهن باند است. این همکاری فرصت‌هایی را برای فروشندگان تجهیزات و زیرساخت‌های ثابت نیز ایجاد می‌کند.

  • ۰۲/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">